یکی از مهم‌ترین کارهای مبلغ این است که توانایی پژوهش داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین کارهای مبلغ این است که توانایی پژوهش داشته باشد.

«زینب فقیهی» مدیر حوزه گراش، در نشست پژوهشی ویژه مبلغان که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد اظهار داشت: روایتی از پیامبر(ص) وجود دارد که در دل شب یک دعایی را سه مرتبه تکرار می‌کند، خدایا به جانشینان من رحم کن مردم پرسیدند: یا محمد جانشینان شما چه کسانی هستند که برایشان تقاضای مرحمت می‌کنی؟ آن‌ها کسانی هستند که حدیث و سنت من را در بین مردم تبلیغ می‌کنند.
وی خطاب به مبلغان افزود: این دسته از آدم‌ها که رسول خدا برایشان تقاضای مرحمت کرده است شما هستید که تبلیغ دین می‌کنید.
مدیر حوزه گراش بیان کرد: پیامبر به حضرت علی(ع) می‌فرمایند: اگر به دستان تو یا علی انسانی هدایت شود از همه‌ی چیزهایی که خورشید بر آن می‌تابد ارزشش بیشتر است.
وی افزود: تبلیغ وظیفه‌ی همه‌ی ما است و فقط صرف مطلب آماده کردن و سخنرانی نیست، خیلی از مبلغان از طریق متن نوشتن، کار با کودک و نوجوان، حضور در فضای مجازی، نقاشی و پوستر تبلیغ دین می‌کنند و بعضی از مبلغان فقط موضوع می‌دهند.
خانم فقیهی خاطر نشان کرد: شغل عده‌ای از طلاب در قم به غیر از درس خواندن، پژوهش است. راجع به مطالبی که نیاز به تبلیغ است بررسی و تحقیق می‌کنند و کتاب‌ها را موضوع بندی می‌کنند، یکی از این کتاب‌ها ره توشه است که مبلغین از طریق پژوهش آن‌ها را جمع آوری کرده‌اند.
وی افزود: پژوهش یعنی دغدغه یک چیز را داشتن و به دنبال آن رفتن، یکی از مهم‌ترین کار مبلغ این است که توانایی پژوهش داشته باشد، کار تبلیغی با پژوهش آمیخته شده است اگر کار تبلیغ، پژوهشی نباشد اثر چندانی ندارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.