نشست اخلاقی با موضوع آشتی با سخنرانی زینب فقیهی

نشست اخلاقی با موضوع آشتی با سخنرانی زینب فقیهی

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی با موضوع آشتی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: آیا شما را به چیزی با فضیلت‌تر از نماز و روزه و صدقه آگاه نکنم؟ آن چیز اصلاح میان مردم است زیرا تیره شدن رابطه‌ی میان مردم مهلک و دین‌ برانداز است.
وی افزود: اگر مشاجره‌ها، اختلافات کوچک اصلاح نشود ریشه عداوت و دشمنی تدریجا در دل‌ها نفوذ می‌کند و یک ملت متحد را به جمعی پراکنده مبدل می‌سازد.
خانم فقیهی گفت: اصلاح ذات البین و ایجاد تفاهم و زدودن کدورت‌ها و دشمنی‌ها و تبدیل آن به صمیمیت و دوستی یکی از مهمترین برنامه‌های اسلام است امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: ایجاد خوش‌بینی و اصلاح ذات البین حتی با دروغ عملی پسندیده است.
وی با اشاره به آیه 35 سوره نساء افزود: اگر جدایی و شکاف میان آن دو (همسر) بیم داشته باشید یک داور از خانواده شوهر و یک داور از خانواده‌ی زن انتخاب کنید اگر این دو داور تصمیم به اصلاح داشته باشند خداوند به توافق آنها کمک می‌کند زیرا خداوند دانا و آگاه است.
خانم فقیهی بیان کرد: کم رنگ شدن کدخدا منشی خانواده در حل اختلاف زوجین، سن پایین، اعتیاد، بیکاری، عدم شناخت فردی زوجین نسبت به هم و عدم هم کفوی زوجین در زمینه‌های علمی، مالی و فرهنگی از جمله علل و عوامل زمینه‌ساز طلاق است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.