نشست اخلاق ویژه عموم با سخنرانی حجت‌الاسلام علی صدوقی

نشست اخلاق ویژه عموم با سخنرانی حجت‌الاسلام علی صدوقی

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی صدوقی، کارشناس رادیو معارف در نشست اخلاقی ویژه عموم که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: هر کسی که عمل صالح انجام دهد خداوند به او حیات طیبه عطا می‌کند یعنی زندگی پاک، توام با آرامش و لذت پایدار به شرطی که این عمل مبتنی بر ایمان به ارزش‌های الهی باشد.
وی افزود: حیات طیبه هدیه مستمر الهی است که به زن و مردی که عمل صالح انجام دهند عطا می‌کند عمل صالح، عمل قانون‌مند و نظام‌مند است که از یک سلسله و یک‌سری استانداردها برخوردار و جهتش صد در صد الهی است.
حجت‌الاسلام صدوقی گفت: این عمل صالح باید به تکلیفی که مهم ترین تکلیف انسان است متکی باشد و برای خدا باشد و باید در موقعیت‌های گوناگون متناسب با موقعیت‌ها با حساب و کتاب و دقت مبانی انجام شود.
وی افزود: اگر خانم‌ها بخواهند با حیات طیبه مانوس باشند باید مبانی لازم برای کسب حیات طیبه را بدست بیاورند باید زن در جامعه خودش را ارتقاء دهد و دانشش، بینشش، شخصیتش و فرهنگش باید تغییر کند و جایگاه خودش را در جامعه درک کند.
حجت‌الاسلام صدوقی بیان کرد: دشمن شخصیت زن خانه‌دار را تحقیر می‌کند می‌گوید: زنی از هویت اصلی و اجتماعی بی بهره است که خانه نشین باشد در صورتی زن خانه‌دار بزرگترین دکترای تربیت نسل آینده بشر است اوست که تنظیم کننده نظام ارزشی در جامعه است.
وی افزود: زنی که بینش تمدن‌ساز دارد شرایط و ساختار غلط را عوض می‌کند و می‌تواند از حقوق خود دفاع جانانه‌ای کند زن‌های دیگر را به سمت و سویی حرکت دهد که آنها رسالت و بینش خود را درک کنند.
حجت‌الاسلام صدوقی بیان کرد: زنی که با هویت اسلامی مانوس شده چارچوب‌های دینی را می‌شناسد عبودیت و بندگی الهی را درک کرده و خدا را حاضر، ناظر و حاکم بر زندگی می‌داند چنین زنی تحت تاثیر تبلیغات غربی قرار نمی‌گیرد و از هویت دینی خود دفاع می‌کند.
وی گفت: زن منتظر واقعی که شاخص‌ها را می‌داند، با حیات طیبه مانوس، یار با وفای حضرت حجت عجل الله تعالی و نیرو برای حضرت تربیت می‌کند زنی است که دنبال فقرزدایی فکری از جامعه است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.