نشست اخلاق ویژه زنان خانه دار سطح شهرستان گراش با سخنرانی حجت السلام صدوقی

نشست اخلاق ویژه زنان خانه دار سطح شهرستان گراش با سخنرانی حجت السلام صدوقی

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی صدوقی، کارشناس رادیو معارف در نشست اخلاقی با موضوع زن منتظر ویژه زنان خانه‌دار شهرستان که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: شخص منتظر وظیفه خود می‌داند در جهت زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی) تلاش‌ کند اگر این زمینه‌سازی بخواهد پدید بیاید باید اعضای خانواده نقش خود را پیدا کنند و در جهت تحقق آن کار موثری انجام دهند یکی از آن اعضا زن است.
وی افزود: زن نقش کیفی دارد؛ چون با اعضای خانواده و دیگران رابطه دارد و روح حاکم بر همه‌ی این روابط مبتنی بر رضایت حجت خدا است و این رابطه‌ها نقش زن را در نظام خانواده روشن می‌کند به چنین شخصی منتظر می‌گویند.
حجت‌الاسلام صدوقی بیان کرد: کسی که دنبال این است امام زمان (عجل الله تعالی) از او راضی باشد تمام مسئولیت‌های خود را طبق قوانین اسلام به نحو کامل و جامع انجام می‌دهد در این صورت خانواده‌ مهدوی شکل می‌گیرد که الگوی ما است.
وی گفت: اگر کسی خودش را با نظام منتظرانه شکل دهد می‌تواند در مقابل هجمه فرهنگی دشمن مقاوم باشد و زمینه‌ای را بوجود بیاورد که دیگران را بدون استثنا مقاوم و امنیت و ثبات پایدار را در خانواده خودش جاسازی کند.
حجت‌الاسلام صدوقی بیان کرد: اگر بخواهیم خانواده منتظر را تعریف کنیم مجموعه‌ای است که وظیفه دارد در هر موقعیتی بصورت مستمر در جهت اصلاح و ارتقا خودش و دیگران اقدامات بایسته و شایسته را در مسیر ظهور انجام بدهد.
وی گفت: اگر زنی تصمیم بگیرد بعنوان زن منتظر روی انگیزش‌های درونی کار کند شوهر و فرزندان او لحظه به لحظه در حال رویش هستند هیچ تحولی در محیط زندگی بدون توجه به دو انگیزش بیرونی و درونی امکان تحقق ندارد.
کارشناس رادیو معارف افزود: رسانه‌ها باید انگیزش بیرونی را آرام آرام تبدیل به انگیزش درونی کنند، ما در انگیزش درونی ضعیف بوده و هستیم پس باید به سمت و سویی حرکت کنیم که جامعه خودجوش تحول را بپذیرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.