نشست اخلاقی ویژه کارکنان و اساتید باسخنرانی حجت‌الاسلام علی صدوقی

نشست اخلاقی ویژه کارکنان و اساتید باسخنرانی حجت‌الاسلام علی صدوقی

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی صدوقی، کارشناس رادیو معارف در نشست اخلاقی ویژه کارکنان و اساتید که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: طلبه‌ها با توجه به شرایطی که در جامعه وجود دارد نمی‌دانند بعد از فارغ التحصیل شدن چه کاری و چه فعالیتی در پیش دارند عدم تبیین این مساله باعث شده یک بحرانی به نام بحران هویت شکل بگیرد.
وی افزود: ما باید فلسفه عملی فقه را در زندگی برای طلبه جا بیندازیم فهم لازم برای درک مطلب فقهی و اینکه طلبه بتواند از قِبَلِ استنباط گزاره‌های فقهی بحران‌های زندگی خود را به یک فرجام برساند وجود ندارد و این یکی از مشکلاتی است که وجود دارد.
حجت‌الاسلام صدوقی: طلابی که درس می خوانند باید بتواند در مقابل جریان‌های ضد فرهنگی که از خارج رهبری می شود و وارد ایران می‌شود و زن ایرانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد در مقابل آن جریانات دفاع فعالی از خود داشته باشد.
وی گفت: ما در حوزه به بحث و گفتگوی آزاد نیاز داریم باید طوری باشد که طلبه جرات کند که در مقابل شبهات قدرت دفاعی داشته باشد ولی این قدرت دفاعی وجود ندارد چون انگیزه لازم در ابتدای ورود به حوزه به او داده نشده و سرمایه‌گذاری نشده است.
حجت‌الاسلام صدوقی افزود: یکی از بحرانی‌ترین مسایلی که ما با آن مواجه هستیم این است که یک طلبه رسالت آینده خودش را نمی‌داند طلبه باید هویت جنسیتی خودش را بداند موقعیت زن بودن را در مقابل موقعیت مرد بودن در جامعه تسبیط کند و ما را انتظام دهد.
وی بیان کرد: هر طلبه‌‍ای که فارغ التحصیل می‌شود باید به این نتیجه برسد که قرار است بعنوان مربی بار از روی دوش ولی خدا بردارد و منویات او را در جامعه گسترش دهد و بعنوان مربی و بصورت نامرئی نقش تاثیرگذار روی خانواده و جامعه داشته باشد.
حجت‌الاسلام صدوقی افزود: طلبه‌ای بعد از فارغ التحصیلی ماموریتش این است که اول خودش صاحب ماموریت باشد بعد این هویت را بصورت نظام‌مند نشر دهد، با تعامل عاطفی و مبتنی بر تعهد فرد می‌تواند به استناد آنها هویت خودش را تعریف کند.
وی گفت: ما باید یک انسان منتظر در عصر غیبت بعنوان فارغ التحصیل ارائه دهیم یعنی شخصیتی که وظیفه دارد بر اساس مبانی اسلام ناب ضمن تلاش در جهت گسترش ظرفیت وجودی و ارتقاء سطح مقاومت خود در مقابل حوادث و در راستای ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) اقدامات بایسته و شایسته را انجام دهد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.