نشست اخلاق ویژه بانوان سطح شهرستان گراش

نشست اخلاق ویژه بانوان سطح شهرستان گراش

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، معصومه شکاری، استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشستی ویژه بانوان سطح شهرستان گراش برگزار شد بیان کرد: زندگی با همه مشکلاتی که ما با آن دست به گریبان هستیم از جمله طلاق، خودکشی و روی آوردن جوان‌ها به مواد مخدر این است که ما سبک زندگی از کشورهای غربی و فرهنگ غرب عاریه گرفته‌ایم.
وی افزود: آموزه‌های دینی ما بیگانه از سبک زندگی نیستند و هیچ موضوعی در زندگی وجود ندارد که در دین ما آن را بیان نکرده باشد و باید توجه کنیم سبک زندگی را از کسی عاریه نگیریم.
خانم شکاری گفت: در امور معیشتی، فرهنگی و حتی پوشش و رفتار اجتماعی ساده زیست باشیم در سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) شاهد ساده زیستی هستیم و ما هم باید در هر یک از شئون اجتماعی به ساده زیستی به عنوان یک فرهنگ اجتماعی اسلامی عمل کنیم.
وی افزود: ما باید تلاش کنیم به اعتدال و عدالت اجتماعی بیاندیشیم که رهنمود امام علی (علیه السلام) در حکومت ایشان بوده است و از خودنمایی خودداری کنیم و در همه امور ساده زیست باشیم.
خانم شکاری بیان کرد: زنان نقش مهمی در نوع نگرش خانواده به موضوعات مختلف دارند و اگر آنان از مصرف کالای لوکس و تجملی خودداری کنند سایر اعضای خانواده نیز از آنان تبعیت می‌کنند پس باید نگرش زنان تغییر کند.
وی افزود: ساده زیستی یعنی زندگی ساده و عاری از پیرایه‌های زندگی تجملاتی و پرهزینه و با واژه زهد و قناعت همسو است و با داشتن روحیه زهد و قناعت حاصل می‌شود و مخالف رفاه طلبی، دنیا طلبی تجمل گرایی و… مخالف است.
خانم شکاری گفت: ساده زیستی به معنای تنبلی، عافیت طلبی، فقر و تنگدستی، بی‌نظمی، بی‌مسئولیتی و نظیف نبودن نیست ائمه معصومین (علیهم السلام) در عین ساده زیستی، نظیف‌ترین، منظم‌ترین و مسئولیت‌پذیرترین فرد در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی بودند.
وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص مومنان ساده زیستی است امام علی (علیه السلام) می‌فرماید: آنان در پوشش میانه‌رو و معتدل هستند و از افراط و تفریط پرهیز می‌کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.