نشست اخلاقی با موضوع صبر با سخنرانی حجت‌الاسلام قدرت‌اله سعیدی

نشست اخلاقی با موضوع صبر با سخنرانی حجت‌الاسلام قدرت‌اله سعیدی

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام قدرت‌اله سعیدی استاد مربیان قرآن مدارس سراسر کشور در نشست اخلاقی با موضوع صبر با حضور طلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: با مطالعه‌ی تاریخ زندگی بشر، در می‌یابیم که یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت انسان، استقامت و پایداری در برابر سختی‌ها و مشکلات صبر بوده است.
وی افزود: خدا لشکریانی دارد یکی از آن‌ها صبر و در قرآن در مورد آن بسیار بحث شده است این صبر یک رمز است و به کسانی که جرات داشته و عاشق باشند عطا می‌کند.
حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: عنصر حیاتی انسان صبر است و مقام آن خیلی بالا است برای بدست آوردن این مقام نیاز به تلاش بسیار دارد و لوازم می‌خواهد هر چه انسان صبر کند و با مقام صابران نشست و برخاست کند صبرش بیشتر می‌شود.
وی گفت: قرآن بارها از صبر مشرکان و بی‌دینان و تحمل شداید در راه دفاع از خرافات و عقاید باطلشان سخن گفته و به مسلمانان گوشزد کرده است که مخالفان شما پیوسته یکدیگر به صبر سفارش می‌کنند.
حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: طبیعت زندگی دنیا این است که با موانع و مشکلات و آفات همراه می‌باشد و این آفات در کمین نعمت‌ها است که باعث از دست دادن آن‌ها می‌شود به همین دلیل کلید اصلی پیروزی‌ها صبر و شکیبایی است.
وی افزود: اگر انسان مدتی در پیش‌آمدهای ناگوار در مشقت عبادات صبر کند کم کم نفس عادت می‌کند و تحمل سختی بر آن آسان می‌شود که به واسطه آن از مقام صبر ترقی پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: اگر صبر نباشد سعادت و خوشبختی فرد و جامعه هیچ کدام میسر نمی‌شود و بدون صبر نه دین و نه دنیا پایدار و برقرار می‌ماند بنابراین صبر هم یک ضرورت دنیوی و هم یک ضرورت دینی است.
وی افزود: امامان (علیهم السلام) اسوه‌ی صبر و قهرمان استقامت بودند و حتی یکبار در مقام مصائب و حوادث زندگیشان دیده نشده که لحظه‌ای بی‌صبری کنند و کاری برخلاف صبر است انجام دهند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.