برگزاری نشست اخلاقی

برگزاری نشست اخلاقی

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: اگر اسلام در مخاطره باشد و زمینه برای قیام مفید باشد قیام با علم به شهادت، یک وظیفه دینی برای همه است و قیام امام حسین (علیه السلام) چنین بود.
وی گفت: امام می‌فرمایند: من برای اخلال، افساد و ظلم قیام نکرده‌ام بلکه به خاطر امر به معروف و نهی از منکر، نشان دادن راه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و پدرم امیرالمومنین (علیه السلام) و اصلاح مفاسد در امت جدم می‌باشم.
خانم فقیهی گفت: حذف روش و سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، ممنوعیت تفکر و تدبر در قرآن و روی کارآمدن یزید و مخالفت آشکار او با مبانی اسلام و احکام الهی برخی از عواملی است که اسلام را در معرض قرار نابودی قرار داده بود.
وی بیان کرد: با بروز این آسیب‌ها امام بر خود لازم دانست که به عنوان وظیفه اسلامی دست به قیام بزند و این قیام انقلاب نظامی نبود بلکه نمونه یک انقلاب سیاسی و عاطفی و تبلیغی بود امام می‌خواست شخصیت یزید، بنی امیه و بنی مروان را نابود کند.
خانم فقیهی افزود: گفت: امام قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است انجام دهد این از طریق قیام و امر به معروف و نهی از منکر است.
وی بیان کرد: قیام گاهی به نتیجه حکومت می‌رسد مانند انقلاب اسلامی که امام خمینی (رحمه الله علیه) موفق به تاسیس آن شد گاهی هم به نتیجه شهادت می‌رسد که حضرت برای هر دو نتیجه آماده بود.
خانم فقیهی گفت: در واقع هدف اصلی آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن را هیچ کس قبل از امام حسین (علیه السلام) حتی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) انجام نداده بود و آن اصلاح نظام اسلامی و نجات جامعه از سقوط بود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.