برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1401

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 1401

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌‌های علمیه خواهران، زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: هر کدام از ما با ورود به حوزه سرنوشت خودمان را به واسطه‌ی کار خیری که خود یا والدین کرده‌اند تغییر داده‌‍‌ایم.
وی افزود: همانطور که بازگشت از گناه و انحراف و حرکت در مسیر حق، موجب سرازیر شدن انواع نعمت‌های الهی است در فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) به انگیزه و نیت عمل بهای اصلی داده شده است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش با اشاره به روایتی از علم آموزی گفت: طالب علم آنچه در آسمان و زمین و دریا است برایش درود می‌فرستند سعی کنید و نیت کنید طلبه واقعی باشید علم نور است ولی بی تزکیه گمراهی است.
وی گفت: حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: دانش میراثی شایسته است رسم‌های پسندیده زیورهایی هستند که کهنه نمی‌شوند و فکر آینه‌ایی جلادار است همانطور که فرزند از پدر ثروت ارث می‌برد شاگردی هم که از استاد علم می‌آموزد اخلاق، ادب و علم ارث می‌برد.
خانم فقیهی با اشاره به سخنان یکی از حکما افزود: آتشی که روشن شد با استفاده از آن کم نمی‌شود بلکه زمانی خاموش می‌شود که هیزم نباشد علم هم با استفاده از عالم نابود نمی‌شود بلکه وقتی شاگرد نباشد از بین می‌رود.
وی بیان کرد: به همین خاطر خدا مقام دانش آموز و عالم را تا آنجا بالا برده که در ردیف فرشتگانش قرار داده و زکریا از خدا فرزندی می‌خواهد که علوم وی را درک کنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.