یکی از عمده‌ترین درس‌های عاشورا امام شناسی است.

یکی از عمده‌ترین درس‌های عاشورا امام شناسی است.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران،«مریم فقیر» استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش، اظهار داشت: یکی از درس‌های عاشورا هدایت است، پیامبر(ص) فرمودند: یک سری از گناهان, انسان در همین دنیا عقوبتش را می‌بیند که یکی از آن گناهان ظلم است مثلا انسان مظلومی را اذیت کند.
وی افزود: شناخت صراط مستقیم یکی دیگر از درس‌های عاشورا است، صراط مستقیم از جمله واژه‌هایی است که در قرآن بسیار آمده و روزانه در نماز از خدا می‌خواهیم راه راست را به ما نشان دهد.
خانم فقیر با اشاره به این‌که یکی از مصداق‌های صراط مستقیم در سوره یاسین است خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرمایند: مرا همراه با معرفت و شناخت عبادت کنید اگر من را اطاعات کنید این صراط مستقیم است.
وی افزود: یکی از عمده‌ترین درس‌های عاشورا امام شناسی و یکی از مصداق‌های صراط مستقیم، امام معصوم(ع) است همانطور که در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم شما(امامان معصوم) پابرجاتر و مستقیم‏تر هستید.
خانم فقیر با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان کرد: فردای قیامت در صحرای محشر ندا می‌دهند کجا هستند آن‌هایی که می‌ترسیدند؟ این ترس، ترس مثبت است؛ همان ترسی است که اصحاب اباعبدالله(ع) داشتند.
استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش با اشاره به این‌که خوف اقسامی دارد بیان کرد: انسان باید از روز قیامت، عاقبت بخیری و از عظمت خداوند خوف داشته باشد از آنجا که عالم هستی محضر خداست و خداوند ناظر بر اعمال ما است این باعث می‌شود که گناه و ارتکاب آن کمتر شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.