کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی

کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی ویژه کارمندان خواهر که در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد بیان کرد: در روایات نشان دادن محبت قلبی به همسر تاکید شده و بنیان خانواده به دور از آن بسیار سست و شکننده است زندگی حضرت زهرا (علیها السلام) سرشار از گفتار آمیخته به احترام و عطوفت به حضرت علی (علیه السلام) بود.
وی افزود: پیامبر (صلی الله علیه و آله) در آغاز زندگی مشترک به دخترشان فرمودند: شوهر تو خوب شوهری است مبادا نسبت به وی نافرمانی کنی آن‌گاه به داماد خود فرمودند: با همسرت مهربان باش و با او مدارا کن؛ این نصیحت رمز بقای خانواده‌ها می‌باشد.
خانم فقیهی بیان کرد: حضرت زهرا (علیها السلام) در مقام همسری تمام آنچه را که یک زن در همراهی با همسر خود انتظار می‌رود ایفا کرد، سیره آن حضرت نمونه والای شوهرداری است او محیط خانه را چنان ساخته بود که آسایش اهل خانه را فراهم می‌کرد.
وی با تاکید بر اینکه صداقت یکی از مهم‌ترین نیازهای عاطفی و اصلی‌ترین رکن در زندگی مشترک است گفت: اساس روابط سالم میان زن و مرد به صداقت است و اعتماد را بوجود می‌آورد زن و یا شوهری که با هم صادق نباشند با رفتار خود کانون خانواده را دچار تزلزل می‌کنند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش گفت: یکی از عوامل تحکیم خانواده وفادار بودن زن و مرد به پیمانی است که ابتدای ازدواج بسته‌اند وقتی پیمان زناشویی برقرار شد زندگی انفرادی آنان به زندگی مشترک اجتماعی تبدیل می‌شود.
وی افزود: آن پیمان مقدس بدان معناست که زن و شوهر قول می‌دهند که تا پایان عمر با هم و به این پیمان وفادار، در اداره زندگی همکاری داشته، برای رفاه و آسایش همدیگر کوشش نمایند و یار و مونس و غمخوار هم باشند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.