برگزاری نشست اخلاقی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (علیها السلام)

برگزاری نشست اخلاقی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (علیها السلام)

حجت‌الاسلام سعید بصیری بیان کرد: خداوند راه را برای همه خیلی صریح، واضح و روشن ترسیم کرده و اتمام حجت کرد که این قرآن شما را به سوی آن جایگاه استوار هدایت می‌کند یعنی اگر جامعه را به غیر از قرآن رشد دادیم جامعه استواری نخواهد بود.
وی افزود: قرآن همه چیز را بیان کرده و گفته شفا و رحمتی برای مومنین و دوای هر دردی است جامعه بدون آن به دردها مبتلا می شود و از رحمت خدا فاصله می‌گیرد.
حجت‌الاسلام بصیری بیان کرد: آن تمدن اسلامی که از آن دم می‌زنیم با انس با قرآن محقق خواهد شد کسی که با قرآن نباشد تعادل ندارد در مسائل اجتماعی وقتی معیار و ملاکمان قرآن نباشد دچار افراط و تفریط می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه بحث خانواده‌ها است افزود: از آنجا که امروزه خانواده‌ها به سمت غرب تمایل پیدا می کنند فرزندان به صورت درست تربیت نمی‌شوند برای حل این معضل قرآن یک خانواده نمونه و موفق را با خصوصیاتش معرفی می‌کند.
حجت‌الاسلام بصیری با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن خانواده حضرت علی (علیه السلام) را به عنوان الگو معرفی می‌کند گفت: این خانواده اهل نذر بودند، نذر، وفای به عهد را در خانواده نهادینه می‌کند در این صورت بیش از پنجاه درصد مشکلات جامعه ما حل می‌شود.
وی بیان کرد: نذر از نا امیدی جلوگیری و امید را به خانواده تزریق می‌کند اگر کسی فرهنگ نذر برایش جا نیفتاده باشد در مقابل بلا و مشکلات کم می‌آورد نذر به ما یاد می‌دهد همه چیز اسباب دنیوی نیست.
حجت‌الاسلام بصیری با اشاره به شاخصه دیگر از خانواده نمونه افزود: ترس از خدا بر خانواده حضرت حاکم بود؛ آن اعمالی پایدار خواهند ماند که اول و آخرش ترس از خدا باشد این شاخصه باید در خانواده نهادینه شود.
وی افزود: رسیدگی به مردم، انفاق، اطعام و اخلاص از دیگر شاخصه‌ها است این خانواده در انجام کار خیر از هیچ کس جز خدا توقع پاداش نداشتند فقط برای خدا کار خیر انجام می‌دادند؛ چنین خانواده‌ای مورد پسند خدا است و قرآن آن را می ستاید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.