کارگاه آموزشی آمادگی در مقابل مخاطرات در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گراش

کارگاه آموزشی آمادگی در مقابل مخاطرات در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گراش

« شهلا حسینی» مربی امداد و کمک‌های اولیه شهر گراش اظهار داشت: مخاطره یعنی هر چیزی که بتواند باعث خسارت یا آسیب شود، این آسیب یا خسارت می‌تواند جانی یا مالی باشد یا باعث اختلال در روال عادی کارها شود.
وی افزود: آمادگی عمومی در برابر حوادث و بلایا موجب کاهش ترس و اضطراب و نیز کاهش خسارات ناشی از سوانح می‌شود. جامعه، خانواده و شهروندان باید بدانند که به هنگام وقوع آتش سوزی چه باید بکنند و به هنگام وقوع طوفان، زلزله یا سیل به کجا پناه ببرند. مردم باید آماده باشند تا به هنگام ضرورت خانه‌های خود را ترک کنند و در پناه‌گاه‌های عمومی استقرار یابند. مردم با انجام اقداماتی می‌توانند دامنه خسارات ناشی از سوانح را کاهش داده یا به طور کلی خود را از گزند خطر دور نگه دارند.
خانم حسینی خاطر نشان کرد: آمادگی با مخاطرات به این دلیل ضرورت دارد چون حوادث و بلایا سالیانه جان صد هزار نفر را می‌گیرد و این حوادث برای افراد می‌تواند عواقب طولانی مدتی را به همراه داشته باشد. اگر حوادث و بلایا روی دهد دولت و سازمان‌های امداد رسان اقدام به ارائه کمک خواهند کرد اما شهروندان نیز خود باید آماده باشند. امداد رسانان بلافاصله در محل وقوع سانحه حضور پیدا نخواهند کرد و گاهی ممکن است در جایی دیگر سرگرم امداد رسانی باشند.
وی بیان کرد: بعد از وقوع حادثه و بلایا ممکن است به دلیل وسعت ناحیه‌ی آسیب دیده، نبود ارتباطات و مسدود شدن راه‌های دسترسی، برای مدت معینی باید به امکانات خود متکی باشند. برای آمادگی در برابر چنین شرایطی می‌توان در هر منطقه‌ای تعدادی از افراد را در قالب تیم‌های مردمی آموزش داد. اعضای این تیم‌ها در مورد شناخت حوادث احتمالی و روش‌های آمادگی در برابر آن‌ها و نیز مهارت‌های اساسی سازماندهی، آموزش می‌بینند، به طوری که بتوانند تا زمان رسیدن نیروهای کمکی به بقیه افراد کمک کنند. به این افراد آموزش‌هایی در مورد آمادگی در برابر حوادث، ایمنی در برابر حریق، ارائه کمک های اولیه پزشکی، انجام عملیات جستجو و نجات اولیه، سازماندهی تیمی و آشنایی با حمایت روانی آسیب دیدگان به هنگام وقوع حوادث و بلایا ارائه می‎شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.