برگزاری نشست اخلاقی به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

« زینب فقیهی » مدیر حوزه و استاد دانشگاه اظهار داشت: ائمه(ع) یک ویژگی‌هایی دارند که دست نیافتنی هستند و انسان‌ها حق طمع به آن‌ها را ندارند اگر طمع کنند باعث سقوط فرد می‌شود. در بعضی از مقامات اهل بیت(ع) هم حق طمع ندارند. اما بعضی از مقامات هستند که می‌توان به آن‌ها رسید. پیامبر(ص) می‌فرمایند: اگر کسی من را بیشتر از خودش دوست نداشته باشد و فرزندان من را از فرزندان خودش بیشتر دوست نداشته باشد او نه به حقیقت ایمان می‌رسد، نه از ما اهل بیت(ع) است و نه معرفت ما را درک کرده است.
وی افزود: امروز روز تکریم مادران شهدا است. محوریت کار حضرت ام البنین(س) محوریت ولایت و محبت بود. ایشان در مکتب امیرالمومنین(ع) تربیت پیدا کرده بودند. معیارهای ازدواج امام علی(ع) ثروتنمد بودن و زیبایی نبود. معیار ازدواجش اصالت داشتن بود. معیار بعدی حضرت این بود که همسرش از تباری باشد که شجاع باشند. پدربزرگ حضرت ام البنین(س) در بین اعراب بعد از امیرالمومنین(ع) شجاع‌ترین فرد شناخته می‌شد.
مدیر حوزه بیان کرد: آن‌چه برای حضرت ام البنین(س) محور است اهل بیت(ع) هستند نه خودشان. در گریه بر اباعبدالله(ع) هم ام البنین(س) از سابقون است. حضرت ام البنین(س) جایگاهی ویژه داشتند و حضرت زینب(س) که صاحب مصیبت است به حضرت ام البنین(س) تسلیت می‌گوید. حضرت ام البنین(س) سرآمد شعر و حدیث بود، جدا از تقوا و معنویت، زهد و همه‌ی مسائلی که ایشان داشتند از جایگاه علمی بالایی در میان زنان عرب برخوردار بودند.
وی خاطر نشان کرد: هنگامی که ام البنین با یکی از یاران امام ملاقات کردند حضرت فرمود: از امام حسین(ع) چه خبر داری؟ گفت: ای ام البنین خدای تعالی تو را صبر دهد که عباس تو کشته شد به این ترتیب خبر شهادت تک تک فرزندانش را به او داد. هنگامی که خبر شهادت امام حسین(ع) را به ام البنین(س) دادند حضرت فرمود: رگ قلبم پاره شد. علامه مامقانی در این باره می‌گویند: این شدت علاقه ،کاشف از بلندی مرتبه او در ایمان و قوت و معرفت او به مقام امامت است که شهادت چهار جوان خود را که نظیر ندارد در راه دفاع از امام زمان خویش سهل می‌شمرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.