پاد زهر اصلی مقابله با سبک زندگی غربی ترویج سبک زندگی اهل بیتی(ع) است.

پاد زهر اصلی مقابله با سبک زندگی غربی ترویج سبک زندگی اهل بیتی(ع) است.

«مریم نام آور» استاد تفسیر و مبلغ سنتی گراش در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل و مباحثی که می‌تواند در سعادت و شقاوت انسان نقش عمده و تعیین کننده‌ای داشته باشد روش و سبک زندگی است که انسان از آن بهره می‌جوید، در این بین نقش الگوی مناسب برای ترسیم سبک زندگی صحیح بسیار مهم است.
وی افزود: سبک زندگی سیستم خاص است با یک هویت خاص هم در جهت فردی و هم آن‌چه که برای خود می‌پسندد و در برابر دیگران مجسم می‌شود، سبک زندگی در واقع سبک تعالی بخشی است که اسلام برای زندگی بشر ارائه می‌دهد.
استاد تفسیر گراش بیان کرد: خانواده در سبک زندگی اسلامی مبتنی بر شرع و قانون است و جایگاه ارزشی دارد هویت مردانه و زنانه تفکیک شده است ولی در سبک زندگی غربی خانواده جایگاه ارزشی ندارد و متلاشی شده است و هویت زدایی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: سبک زندگی غربی به مصرف گرایی توجه دارد در حالی‌که سبک زندگی اسلامی به ساده زیستی تاکید دارد در نهایت هدف در غرب لذت جویی است ولی در اسلام کمال جویی است.
مبلغ سنتی افزود: تعبیری که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم درباره سبک زندگی به کار برده‌اند مقابله با ترویج سبک زندگی غربی است که دارای مقوله‌هایی است، سبک زندگی، مقوله‌ای فرهنگی است؛ سبک زندگی غربی، فرهنگ معارض است، ترویج سبک زندگی غربی، نشانه‌ی تهاجم فرهنگ غربی به جامعه‌ی ما است.
وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مقوله‌ها، مقابله با ترویج سبک زندگی غربی است که دلالت بر واکنش دفاعی دارد، پادزهر اصلی مقابله با این هجمه، احیا و روز آمد کردن و ترویج سبک زندگی اهل بیتی(ع) است.
خانم نام‌آور افزود: تاکید رهبری بر تعریف و تبیین سبک زندگی اسلامی که بر پایه‌ی قرآن و اهل بیت(ع) تنظیم شود بجا و دقیق است زیرا با توجه به آسیب شناسی در ابعاد مختلف جامعه شاهد نوعی بازنگری در ارزش‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: مقوله سبک زندگی، امری نیست که یک شبه ایجاد یا تغییر دهیم بلکه باید در محیط‌های آموزشی و تربیتی به تدریج و به آرامی با تقویت باورهای اسلامی و تعمیق ارزش‌ها جهت دهی کنیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.