علم و دانش باید از درون بجوشد.

علم و دانش باید از درون بجوشد.

«خسرو حسن زاده» استاد حوزه و دانشگاه گراش در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته، اما خود و همه را از نومیدی بی‌جا و ترس کاذب نیز بر حذر داشته است، این سنگ بنای ما در گام دوم است که امید به آینده داشته باشیم.
وی افزود: در طول این چهل سال سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعال‌ترین برنامه‌های آن مایوس‌سازی مردم و حتی مسئولان ما از آینده است اما همچنان روز به روز ابهت، قدرت و عظمت ما در دنیا بیشتر می‌شود و دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.
آقای حسن زاده بیان کرد: دنیای غرب به برکت دانش خود توانست برای خود ثروت، نفوذ و قدرت فراهم کند و با وجود تهی‌دستی در بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب مانده از علم و دانش سیاست و اقتصاد آن‌ها را بدست گیرد.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال علم بودن به این معنا نیست که بر جهان سلطه پیدا کنیم مقام معظم رهبری بیان کردند ما به سوء استفاده از دانش مانند آن‌چه غرب کرد توصیه نمی‌کنیم غرب با دانش خود منافع کشور دیگر را غارت کرد.
استاد دانشگاه گراش افزود: علم و دانش باید از درون بجوشد، زمینه آن در کشور وجود دارد و استعداد علم و تحقیق از متوسط جهان بالاتر است، اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده است با سرعتی که برای جهان غیر قابل باور است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به جوانان توصیه کرده‌اند که این راه را با احساس مسئولیت بیشتری همچون یک جهاد در پیش بگیرید چون عظمت و اقتدار ما لازمه‌اش توانایی است و علم هم توانایی می‌آورد، ما در سایه‌ی تحریم به این پیشرفت‌ها دست پیدا کردیم.
استاد حوزه گراش افزود: آن‌چه که عامل رشد و حرکت انسان‌ها می‌شود حس نیاز و کنجکاوی است از آن‌جا که انسان همیشه جوینده بوده وخداوند انسان را نیازمند آفریده است این نیاز عامل حرکت انسان به سمت برطرف کردن آن نیاز است.
وی بیان کرد: دانش نور است اگر نباشد بازار خرافات، شایعات و جادوگری رونق پیدا می‌کند، دانش با همه عظمتش در ابتدا انحصاری بوده و در دسترس همگان نبوده است و صاحبان علم می‌ترسیدند دانش خود را در اختیار همگان قرار بدهند و تبعیضات نژادی دانش را دسته بندی کرده و هر کسی اجازه یاد گرفتن آن را نداشته است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.