معنویت و اخلاق نیاز اصلی جامعه است.

معنویت و اخلاق نیاز اصلی جامعه است.

«حجت‌الاسلام وحید مرادپور» نماینده ولی فقیه نیروی هوایی لار در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد اظهار داشت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث اخلاق و معنویت است، باید ارزش‌های معنوی را در جامعه برجسته کنیم چون معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت‌ها و فعالیت‌ها و نیاز اصلی جامعه است.
وی افزود: قرآن و خالق هستی، بشر را فراتر از مادیات می‌دانند در قرآن هیچ آیه‌ای وجود ندارد که خدا در خلقت جمادات از نظر فرشته‌ها استفاده کرده باشد اما در بحث خلقت انسان‌ها از نظر فرشته‌ها استفاده کرده است.
نماینده ولی فقیه نیروی هوایی لار بیان کرد: چون انسان دو بعد دارد دارای یک محیط زیست مادی و معنوی است و محیط زیست مادی برای افراد خیلی مهم است و در محیط زیست معنوی جامعه باید اهل امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب و… باشد.
وی خاطر نشان کرد: نگاه قرآن به مسائل انسان بصورت مادی و معنوی مطرح است، حضرت علی(ع) می‌فرمایند: کسی که سختی‌های دنیا را بکشد حلاوت آخرت را می‌چشد در مقابل شیرینی مادی، شیرینی معنوی وجود دارد که حلاوت ایمان است.
حجت‌الاسلام مرادپور افزود: اخلاق از دیدگاه دین و علمای اخلاق به صورت ملکه‌ای پایدار در نفس آدمی است که سبب می‌شود کارهایش را به راحتی انجام دهد، اخلاق فطری سرمایه اولیه‌ای است که خدا به همه انسان‌ها داده است و به صورت لشکر عقلانی و جهلانی است.
وی خاطر نشان کرد: اخلاق اکتسابی باید برای به دست آوردنش زحمت کشید و این نوع اخلاق خیلی ارزشمند و ثوابش بیشتر است، امام خمینی(ره) بیان داشتند: که هیچ اخلاقی نداریم که قابل تبدیل شدن و درست شدن نباشد.
حجت‌الاسلام مرادپور افزود: انسان سیر طبیعی و تکاملی دارد، سیر طبیعی اجبار است و باید طی کنیم ولی در سیر تکاملی اجبار نیست و شروع کردن آن دست خود انسان است، قرآن انسان را مسافر می‌داند که مقصد اصلی‌اش لقا خدا است.
وی با توجه به این‌که انسان در حال تحول و شدن است بیان می‌کند: چهار راه پیش روی انسان وجود دارد بعضی از افرد فقط به فکر لذت‌اند، بعضی به فکر درندگی و حیله‌گری هستند و بعضی از افراد راه فرشته شدن و عقلانیت را در پیش می‌گیرند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.