نشست اخلاقی به مناسبت شهادت امام هادی (علیها السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

نشست اخلاقی  به مناسبت شهادت امام هادی (علیها السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت امام هادی (علیها السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: امام هادی (علیه السلام) در سن ده سالگی به امامت و در سن چهل و سه سالگی به شهادت رسیدند در سوم رجب توسط معتمد عباسی پانزدهمین خلیفه عباسی آن حضرت را مسموم کرده و به شهادت رساندند.
وی افزود: امام هادی (علیه السلام) درد یتیمی را چشیده بودند و در سن ده سالگی یتیم شدند و از ترس اینکه مردم خیلی با ایشان ارتباط پیدا نکنند مدام از این زندان به آن زندان می‌بردند.
خانم فقیهی بیان کرد: گاهی امام را در کاروان‌سرای گدایان وارد می‌کردند و نگه می‌داشتند گاهی او را در میان درندگان در باغ وحش قرار می‌دادند ولی درندگان به اذن خداوند آسیبی به آن حضرت نرساندند.
وی گفت: پانزده سال از امامت این بزرگوار در خلافت متوکل عباسی یکی از خون‌خوارترین خلفای آن زمان واقع شد برای اینکه مردم کمتر امام هادی (علیه السلام) را بشناسند او را از مدینه به عراق و به یک زندان در سامرا تبعید کردند.
خانم فقیهی افزود: بعد از شهادت امام (علیه السلام) امام حسن عسکری (علیه السلام) بلافاصله بر پدر نماز خواند ولی معتمد عباسی که قاتل امام بود برای فریب مردم بر امام نماز خواند و تشییع باشکوهی انجام شد و امام را در منزلش به خاک سپردند.
وی افزود: یکی از القاب امام از درخشش خاصی برخوردار بوده و آن هم لقب هادی است، به راستی او هادی امت، هادی گمراهان از ضلالت و به گفته پیامبر (صلی الله علیه و آله)، هادی به سوی خدا بود پس برای هدایت افراد به ایشان توسل پیدا کنید.
خانم فقیهی با اشاره به حدیثی از امام هادی (علیه السلام) گفت: اگر مردمان هر یک به وادی و دره‌ای روند، من به وادی آن مردی قدم می‌گذارم که خدای یگانه را مخلصانه عبادت می‌کند؛ یعنی با مردمی رفت و آمد کنیم که خدا پرست و دنیا دار باشند اهل ریا و خودنمایی نباشند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.