نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان

نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان

حجت‌الاسلام علی صدوقی، معاون تهذیب مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: ما انقلاب کردیم تا در جامعه تحول پدید آید این تحول اگر بخواهد بصورت اصیل خودش را نشان دهد لازمه‌اش داشتن نیروی کارآمد انسانی است.
وی افزود: برای پدید آمدن تحول به پنج حوزه مدیریتی نیاز است اگر کسی به این پنج رکن بی‌اعتنا باشد با نقصان روبه رو می‌شود اولین رکن داشتن برنامه جامع، دومین رکن تربیت نیروی انسانی متناسب با آن برنامه است.
حجت‌الاسلام صدوقی بیان کرد: سازماندهی نیرو، بودجه و نظارت و ارزشیابی دیگر رکن‌های مدیریت تحول است برای پدید آوردن تحول در منطقه باید با جدیت تمام، فرهنگ آدم‌ها را نشانه گیری کنیم.

وی بیان کرد: فرهنگ یک جریان نظامند ارزشی است که در شخصیت درونی فرد نهادینه شده، محصول انتخاب او، به شدت با آن مانوس و قابل انعطاف است و تمام بایدها و نبایدهای زندگی فرد را تایید می‌کند.

حجت‌الاسلام صدوقی بیان کرد: لازمه تحقق مدیریت تحول در حوزه اسلامی ابتدا باید فرهنگ افراد را عوض و ساختار اسلامی را طوری تبیین کنیم که آن را انتخاب و انس به این راه را در وجودش نهادینه کنیم.

وی افزود: کسی می‌تواند فرهنگ دینی را به کسی منتقل کند که خودش مزه شیرین آن فرهنگ را چشیده باشد فرهنگ دینی اگر بخواهیم با هویت ایمانی همراه باشد باید این هویت را با امام زمان (عجل الله تعالی) تعریف کنیم.
حجت‌الاسلام صدوقی با اشاره به اینکه فرهنگ‌ با اتصال به بحث امامت به فرهنگ منتظرانه در عصر غیبت و فرهنگ ناصرانه در عصر ظهور تبدیل شود گفت: اگر بخواهیم منتظرانه زندگی کنیم باید فرهنگ منتظرانه در شخصیت ما تعبیه شود.
وی با تاکید بر اینکه انسان منتظر وظیفه دارد در هر موقعیت به صورت مستمر به خودسازی و دیگر سازی بپردازد افزود: هدف از این کار رسیدن به تعالی است پس باید نقاط ضعف و قدرت افراد را شناسایی سپس آنها را ارتقاء داد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.