عید غدیر باشکوه‌ترین و محکم‌ترین اعیاد است

عید غدیر باشکوه‌ترین و محکم‌ترین اعیاد است

معصومه شکاری، استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشستی که به مناسبت عید غدیر در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: عید غدیر افتخار آمیزترین روز شیعه است باید آن را پاسداشت چون مؤمنی را ملاقات می‌کنید ذکر الحَمدُ للهِ الذي جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکين بِولايَهِ اميرَ المومنين وَ الائمَه المَعصومين (عليهم السلام) را بگویید.
وی افزود: عید غدیر باشکوه‌ترین و محکم‌ترین اعیاد که در حقیقت بزرگترین امتحان امت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است، معیار تشخیص حق و باطل و امتحان دیروز و امروز ما است.
خانم شکاری گفت: غدیر روزی است که مردم زیباترین جلوه و دلسوزی پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را برای امتش به چشم خود دیدند اگر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ولایت را به کسی نسپرده بود مردم تباه می‌شدند.
وی افزود: آیه ولایت یکی از روشن‏ترین دلایل امامت بلافصل امام علی (‏علیه السلام) و سفارش پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است درست نیست کسی رسالت را قبول داشته باشد ولی ولایت را رد کند.

خانم شکاری تاکید کرد: لقب امیرالمومنین در مکه توسط جبرئیل به علی ابن ابیطالب (علیه السلام) اختصاص پیدا کرد هر چند قبلا برای آن حضرت تعیین شده بود باید آنقدر این کلمه را بکار برد تا ملکه ذهن مردم شود.

وی بیان کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در این مراسم در حضور صد و بیست هزار نفر عمامه خود را که سحاب نام داشت بعنوان تاج افتخار بر سر امیرمومنان (علیه السلام) قرار دادند و فرمودند: عمامه تاج عرب است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.