داشتن فرزند یک نعمت الهی است

داشتن فرزند یک نعمت الهی است

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست آموزشی با موضوع سلامت و آسیب فرزند پروری در خانواده‌های ایرانی
که به صورت مجازی برگزار شد بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: برای شما از همسرانتان فرزندان و یاورانی قرار دادیم که به خدمت آنان حوائجتان استعانت کنید و با دست آنان سختی‌ها و ناملایمات را از خود دور کنید.

وی افزود: از جمله آثار مثبت داشتن فرزند و فرزندان صالح می‌توان به کمک و دستیاری والدین اشاره کرد. خداوند متعال داشتن فرزند را به عنوان یک نعمت الهی و کمک و دستیار والدین معرفی کرده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش بیان کرد: از فوائد فرزند آوری و تکثیر اولاد، در صورتی که صالح باشند و متناسب با دستورات اسلامی تربیت شوند این است که فرزندان ادامه دهنده راه والدین خواهند بود.

وی افزود: افزایش سن ازدواج، طلاق، قوانین دست و پاگیر، تبلیغات بر ضد فرزند متعدد، تاثیرپذیری از فرهنگ غرب، فرهنگ شدن تک فرزندی و بی فرزندی و اشتغال زنان از جمله عوامل کاهش جمعیت است.

فقیهی بیان کرد: کاهش جمعیت جوان، کاهش نیروی دفاعی کشور، تضعیف جایگاه ایران، خطر سیاسی و امنیتی، خطرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله پیامدهای کاهش جمعیت به حساب می‌آید.

وی افزود: اگر تعداد فرزندان همین ‌طور کمتر شود بسیاری از احکام خدا از جمله احکام دینی و اخلاقی از میان می‌روند دیگر جایی حتی برای صله رحم هم نمی‌ماند که این همه درباره آن سفارش شده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.