راهبرد مقاومت فرهنگی این است که نباید جامعه را رها کرد.

راهبرد مقاومت فرهنگی این است که نباید جامعه را رها کرد.

« فاطمه فردفانی» استاد حوزه و دانشگاه گراش در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد اظهار داشت: هدف زندگی با نگاه معنوی، فلاح و رستگاری است و با نگاه روانی، آرامش است؛ تمدن نوین اسلامی نیاز به دو بعد ابزاری (سخت افزاری) و اصلی(نرم افزاری) دارد مسائل قلمرو خانواده که بحث نرم افزاری است که به عقل معاش یا عقل تدبیر تعبیر می‌شود.
وی افزود: بدون پیشرفت در بخش اصلی، پیشرفت در بخش ابزاری ممکن نیست در نتیجه رستگاری و آرامش روانی محقق نمی‌شود، در جوامع غربی که هدف ثروت و قدرت مادی است در نهایت به پوچی و بی‌هدفی می‌رسند در حالی‌که در اسلام هدف زندگی مقدس است.
خانم فردفانی بیان کرد: در سبک زندگی غربی ماده‌زدگی، ابتذال گرایی و ستیزه‌جویی رواج دارد که جنگل وار برای بقاء خود به تنازع می‌پردازند و در جوامع غربی، پرخاشگری و بی‌بند و باری اخلاقی بنیان خانواده را به خطر انداخته است.
وی خاطر نشان کرد: غرب خود را گسترده و جهان شمول می‌داند و سایر فرهنگ‌ها را طرد می‌کند لذا از کشف حجاب و انزوای روحانیت به مقابله با اسلام پرداخته است.
استاد حوزه گراش بیان کرد: بحث مهمی که در مقوله‌ی سبک زندگی غربی مطرح می‌شود امکان مقاومت فرهنگی است که اصل وقوع انقلاب اسلامی در جامعه تحت سیطره ثابت کرد که مقاومت فرهنگی هم امکان دارد.
وی خاطر نشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است و پیروز این میدان صاحب عزم راسخ است، راهبرد مقاومت فرهنگی این است که نباید جامعه را رها کرد چون در مقابل، غرب به نام آزادی و تکثر فرهنگی به تصرف و تعدی می‌پردازد.
استاد حوزه گراش بیان کرد: استحکام ساخت درونی فرهنگی از مهم‌ترین راهبردهای مقابله با فرهنگ غرب است که باید بر خویشتن فرهنگی اسلامی تکیه و آن را در زندگی نهادینه کنیم و ساختار و نهادهای فرهنگی رسمی را از دو سیاست تجددی پیدا و پنهان بر حذر داریم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.