محور کار حضرت ام البنین ع ولایت و محبت به اهل بیت ع بود

محور کار حضرت ام البنین ع ولایت و محبت به اهل بیت ع بود

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در جلسه‌ای که به مناسبت وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: حضرت ام البنین (علیها السلام) بانویی با فضیلت و عارف به حق اهل بیت (علیهم السلام) عصمت و طهارت، محور کار حضرت ولایت و محبت به اهل بیت (علیهم السلام) بود و خود را وقف خدمتگذاری به آن‌ها کرده بود.
وی افزود: این بانوی عظیم الشان نزد همه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد، مردم مسلمان ایشان را نزد خداوند شفیع و واسطه قرار می‌دهند و به این واسطه حاجات خود را از خداوند گرفته و غم و اندوه‌شان برطرف می‌شود.
فقیهی بیان کرد: با توجه به اینکه تاریخ دقیقی درباره ولادت ام البنین (علیها السلام) ذکر نشده است، یک نقلی مطرح شده که ایشان سال 5 هجری در کوفه یا در حوالی آن به دنیا آمده است.
وی افزود: زندگانی حضرت ام البنین (علیها السلام) بسیار مختصر است اما از همین مختصر دریافت می‌شود که آنچه برای حضرت محور است اهل بیت (علیهم السلام) هستند.
فقیهی بیان کرد: : قبل از اینکه امام علی(علیه السلام) با حضرت ام البنین (علیها السلام) ازدواج کنند برای انتخاب و پیدا کردن همسر با برادر خود عقیل مشورت و از او خواست در این مورد او را یاری کند.
وی افزود: معیارهای ازدواج امام علی(علیه السلام) ثروتمند بودن و زیبایی نبود، بلکه اصالت و شجاعت بود، پدر بزرگ حضرت ام البنین (علیها السلام) در بین اعراب بعد از امیر المومنین (علیه السلام) شجاع‌ترین فرد شناخته می‌شد.
فقیهی بیان کرد: با توجه به اینکه زمان ولادت اولین فرزند ام البنین (علیها السلام) در سال 26 هجری و در آن زمان مرسوم بوده که بعد از ازدواج به زودی صاحب فرزند می‌شدند؛ پس سال ازدواج ایشان 24 یا 25 هجری یعنی حدودا 15 سال بعد از شهادت حضرت زهرا(علیها السلام( بوده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.