ارزش فاطمه زهرا س به عبودیت و بندگی خدا است

ارزش فاطمه زهرا س به عبودیت و بندگی خدا است

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشستی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (علیها السلام) که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: نام فاطمه زهرا (علیها السلام) در طول قرن‌های بعد از اسلام تا امروز همواره برای ملت‌ها و آحاد مسلمان یک نام بسیار با عظمت و توام با تجلیل و تعظیم است.

وی افزود: زندگی فاطمه زهرا (علیها السلام) به خاطر عظمت و شگفتی‌های فراوانی که دارد شبیه اسطوره‌های تاریخ است؛ حقیقتا چشم ما نمی‌تواند مقامات آن بزرگوار را ببیند.

فقیهی بیان کرد: ارزش فاطمه زهرا (علیها السلام) به عبودیت و بندگی خدا است اگر بندگی خدا در فاطمه زهرا نبود او صدیقه کبری نبود؛ صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید صادقانه در عمل نشان می‌دهد.
وی افزود: حضرت زهرا (علیها السلام) بانویی بود که در سنین جوانی از لحاظ مقام معنوی به جایی رسید که فرشتگان با او سخن می‌گفتند و حقایق را به او ارائه می‌دادند به همین خاطر یکی از القاب حضرت محدثه است.
فقیهی بیان کرد: روایت متعددی وجود دارد که ائمه برای مسائل گوناگون خود به مصحف فاطمه رجوع می‌کردند امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: در این کتاب احکام حلال و حرام نیست بلکه همه‌ی حوادث بشر آینده در آن است.
وی افزود: وقتی انسان به روایاتی که مربوط به فاطمه‌ی زهرا (علیها السلام) مراجعه می‌کند می‌بیند زبان معصومین (علیهم السلام) نسبت به این بزرگوار ستایش، خضوع و خشوع است.
فقیهی بیان کرد: حضرت با آن عظمت و جلالت در حفظ حریم خانواده به ویژه شوهرش فوق العاده حساس بودند و تمام مشکلات و نارسائی‌ها را تحمل می‌کرند و خم به ابرو نیاوردند و آبروی حضرت علی (علیه السلام) را حفظ کردند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.