امام عصر عج در آغاز ظهور، یاران خاص خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد

امام عصر عج در آغاز ظهور، یاران خاص خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد

، زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در جلسه‌ای که به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: گناهان موانع مسیر حرکت به سوی خدا و مهم‌ترین عامل سقوط انسان است، از همین رو منتظر حقیقی باید ضمن درخواست توفیق الهی در ترک گناهان سعی بلیغ خویش را در تحقق چنین صفتی به کار گیرد.
وی افزود: گناه آثار و نتایج زیادی دارد بعضی گناهان به روح و قلب آدمی آسیب می‌رساند، برخی دنیای انسان را دچار ناملایمات کرده و موجب سلب نعمت می‌شود و برخی در آخرت گریبان گناهکار را می‌گیرد.
فقیهی بیان کرد: امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) می‌فرماید: خدایا توفیق اطاعت خودت و دوری از گناه را روزی ما بفرما؛ منتظر راستین هم اهل اطاعت خدا، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام(علیه السلام) است و هم توفیق چنین فرمانبرداری از خداوند می‌خواهد.
وی با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) افزود: امام عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) در آغاز ظهور، 313 نفر از یاران خاص خود را مورد آزمایش قرار می‌دهد و به آنان تاکید می‌کند اگر توانستید 30 ویژگی را در خود عملی کنید من نیز 8 ویژگی را رعایت خواهم کرد.
فقیهی خاطر نشان کرد: عدم سرپیچی از دستورات امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)، عدم ترک امر به معروف و نهی از منکر، احتکار خوراکی‌ها، زندگی اشرافی، بدگویی مومنان، تخریب مسجد و پرهیز از دزدی از جمله ویژگی‌هایی است که یاران واقعی باید در خود عملی کنند.
وی افزود: دیگران را بر یاران خاص ترجیح نمی‌دهد، در لباس، غذا و مرکب همانند یاران هستند، همیشه همراه آن‌ها حرکت می‌کند، در زندگی به مقدار کم راضی است و زمین را پر از عدل می‌کند از جمله مواردی است که امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) ملتزم می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.