مبلغ حوزه گراش: در قیامت گردنه‌ای است که در آن از حق الناس سوال می‌کنند.

مبلغ حوزه گراش: در قیامت گردنه‌ای است که در آن از حق الناس سوال می‌کنند.

،«فاطمه فرهادی» مبلغ حوزه گراش، در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا برگزار شد اظهار داشت: در قیامت گردنه‌ای است که در آن از حق الناس سوال می‌کنند و سوال کننده خدا است، امام صادق(ع) درباره آیه« اِنَّ ربَّکَ لَبِالمّرصاد» می‌فرمایند: آن کمین‌گاه پلی است بر روی صراط که هرکس حقی از مردم برعهده‌ی اوست نمی‌تواند از آن عبور کند.
وی افزود: در روایات داریم که قیامت پنجاه موقف دارد ولی سخت‌تر از همه، موقف حق الناس است، که خدا در آن کمین کرده و از حق مردم سوال می‌کند اگر بنده‌ای نتواند جواب دهد از همان جا باید به جهنم برود.
مبلغ حوزه بیان کرد: حق الناس یعنی کسی مال مردم را ضایع کند و حق دیگران را پایمال کند، خوردن مال دیگران چه مال ملت باشد چه دولت و بیت المال هیچ فرقی ندارد، تمام ابواب فقه روی مساله مال مردم و حق الناس تاکید دارند.
وی افزود: دین اسلام همواره برای حقوق افراد اهمیت خاصی قائل است و هیچ کس حق ندارد ذره‌ای از اموال و حقوق مادی و معنوی دیگران را از بین ببرد و این حقوق سه گانه است حق خدا بر بنده، حق بنده بر نفس و وجود خود و حق بنده بر دیگران که همان حق الناس است.
خانم فرهادی بیان کرد: از دیدگاه اسلام مال و دارایی مومن مورد احترام دیگران است و مصونیت دارد و اتلاف آن مجاز نیست و اگر کسی از راه ربا، رشوه و سرقت، مالی را از کسی خورده باشد باید به تحصیل و رضایت صاحب مال و باز پس دادن آن اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام جان مردم احترام خاصی دارد و هیچ کس حق ندارد لطمه‌ای به جان مردم بزند و کسانی که با فروش غذای ناسالم و یا مواد مخدر به سلامت مردم ضرر می‌رساند نوعی حق الناس است.
مبلغ حوزه افزود: از نگاه اسلام آبروی مومنین اهمیت خاصی دارد و از موارد حق الناس است بنابراین نمی‌توان با تهمت و غیبت به حیثیت و آبروی آن‌ها لطمه‌ای وارد کرد.
وی با اشاره به این‌که رعایت نکردن حق الناس آثار و تبعاتی دارد افزود: این افراد حق حضور در خانه خدا را ندارند، دعاهایشان مستجاب نمی‌شود، عامل بدبختی است و نعمت‌ها را سلب می‌کند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.