استاد حوزه گراش گفت: نکاتی که در زندگی پیامبر اکرم(ص) قابل توجه است شیوه‌شناسی کار پیامبر(ص) است

استاد حوزه گراش گفت:  نکاتی که در زندگی پیامبر اکرم(ص) قابل توجه است شیوه‌شناسی کار پیامبر(ص) است

«مریم فقیر» استاد حوزه گراش، در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش برگزار شد اظهار داشت: یکی از نکاتی که در زندگی پیامبر اکرم(ص) قابل توجه و تامل است شیوه‌شناسی کار پیامبر(ص) است؛ این که حضرت با این روش و شیوه‌ها توانست جامعه‌ی عرب را متحول کند.
وی بیان کرد: اگر شیوه نباشد نمی‌شود یک جامعه با آن وسعت بت پرستی، با آن وسعت اخلاق ناپسند، با آن وضعیت روابط اجتماعی و اقتصادی ناصحیح را عوض کرد.
استاد حوزه گراش افزود: یکی از شیوه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) بشارت و انذار بود که مکرر قرآن روی این تاکید دارد در روش تربیتی گاهی باید تشویق گاهی باید تنبیه و تذکر باشد.
وی خاطر نشان کرد: شیوه دیگر رسول خدا(ص) یادآوری نعمت بود، یاد کردن از نعمت انسان را متحول می‌کند مثلا تشییع جنازه‌ی جوانی تا چند روز قدر سلامتی و عمر خود را می‌دانیم، اگر به بخش سرطانی‌ها و دیالیز سر بزنیم باعث می‌شود شاکر نعمات خداوند باشیم.
خانم فقیر افزود: یکی دیگر از شیوه‌ها بیداری وجدان بود، وجدان شاید شاخه‌ای از همان ندای فطری انسان باشد قرآن کریم هم نفس لوامه دارد و بعضی‌ها به وجدان معنا کرده‌اند، انسان با یک دلیل منطقی خودش به نتیجه برسد که روشش اشتباه است این وجدان است.
وی بیان کرد: شیوه دیگر تشبیه و تمثیل بود، در قرآن خیلی مثال است، تمثیل گناه ریز با چوب جمع کردن در بیابان و تمثیل توبه با ضربه زدن به یک درخت خشک و ریختن برگ‌ها برای اصحابش جا می‌انداخت

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.