عاشورا، درس هدایت و ارشاد است.

عاشورا، درس هدایت و ارشاد است.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران،«مریم فقیر» استاد حوزه گراش، اظهار داشت: عاشورا حادثه‌ی کوتاهی بود که در ساعاتی محدود و در سرزمین و مکانی معین اتفاق افتاد، اما نه به آن زمان محدود شد و نه به آن سرزمین، تمام تاریخ بشر را پر کرد، نام امام حسین(ع) در تمام سرزمین‌ها پیچید، حتی قبل از به دنیا آمدن اباعبدالله(ع) نام و یاد او میان انبیاء الهی مطرح است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله) بیان کرد: ما باید درس‌های عاشورا را یک به یک استخراج کنیم این درس‌ها باید در اختیار نسل امروز قرار دهیم. مصیبت و روضه جای خود باشد، اما آن‌چه که باید از عاشورا به روز شود پیام‌ و نکته‌های عاشورا است.
استاد حوزه گراش خاطر نشان کرد: عاشورا، درس هدایت و ارشاد است. پیغمبر(ص) می‌فرمایند: حسین چراغ هدایت است. امام حسین(ع) خیلی تلاش داشت تا عده‌ای هدایت شوند، خیلی موعظه کرد تا شاید اثر کند و یک نفر به آن‌ها ملحق شود. عصر عاشورا وقتی صدای« هل من ناصر» اباعبدالله(ع) بلند شد باز هم هدفش هدایت بود.
وی بیان کرد: نشانه‌ی هدایت، ایمان به خدا است. قرآن می‌فرماید: خدا هدایت می‌کند کسی را که ابتدا رابطه‌اش را با او خوب کند، هر که در راه ما قدم بردارد او را هدایت می‌کنیم زیرا انسان تا تلاش نکند به جایی نمی‌رسد، اگر کسی در زندگی‌اش توبه و بازگشت باشد هدایت می‌شود.
خانم فقیر افزود: توسل، ارتباط و حضور در مجلس با اهل بیت(ع) هم، یک راه هدایت است، قرآن کریم می‌فرماید: به هدایت آن کسانی اقتدا کنید که آن‌ها هدایت یافته هستند، درباره امام زمان(ع) می‌گوییم کجاست انتشار دهنده و کسی‌که پرچم هدایت را در دست می‌گیرد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.