امام شناسی یک وظیفه است.

امام شناسی یک وظیفه است.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران،«مریم فقیر» استاد حوزه گراش، اظهار داشت: امام حسن(ع) از کودکی آثار علم و حکمت و دانش از سیمای‌شان ساطع بود؛ چون عقیده‌ی ما آن است که امام ویژگی‌هایی دارد که او را از بقیه ممتاز می‌کند و امام شناسی یک وظیفه است.
وی افزود: یک انسان، سه نوع ارتباط در جامعه دارد، ارتباط با خدا، مردم و در مقابل دشمن، هر کس را می‌توان از نوع ارتباطش شناخت، امام سجاد(ع) می‌فرمایند: امام حسن(ع) زاهد‌ترین، با فضیلت‌ترین و عابدترین فرد در زمان خودش بود، شخصیت امام حسن مجتبی(ع) چنان است که دشمنانش زبان به مدح و ستایش او گشوده‌اند.
استاد حوزه با اشاره به زهد امام حسن(ع) بیان کرد: وقتی می‌خواست وضو بگیرد اعضایش می‌لرزید و رنگ مبارکش تغییر می‌کرد و حضرت می‌فرمود: جا دارد هر کس در مقابل پروردگار قرار می‌گیرد رنگش زرد و مفصل‌هایش دچار رعشه شود، وقتی از جلو مسجد رد می‌شد اشک می‌ریخت.
وی خاطر نشان کرد: امام حسن(ع) با مردم، بسیار مهربان و به مردم اکرام و اطعام داشت، امام حسن(ع) می‌فرمایند: درخواست کمک مالی از دیگران فقط در سه مورد جایز است: دیه‌ای که انسان بر ذمه دارد، بدهی کمرشکن داشته باشد و مسکین و درمانده گردد و دستش به جایی نرسد.
خانم فقیر افزود: امام به شدت شجاع بود، در صفین و جمل شجاعت‌ها نشان دارد، بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) هم امام در برابر دشمن جنگید، بعد صلح پیش آمد منتها یارانش او را یاری نکردند، در این ده سالی که در مدینه بود، هیچ‌گاه در مقابل عمر و عاص کوتاه نیامد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.