زن گوهری گران‌بها و فرشته‌ای آسمانی است.

زن گوهری گران‌بها و فرشته‌ای آسمانی است.

،«زهره شبان» مبلغ حوزه گراش، در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا برگزار شد اظهار داشت: منطق حضرت زهرا(س) این است که زن گوهری گران‌بها و فرشته‌ای آسمانی است که هر چه پوشیده‌تر و محجوب‌تر باشد نزد خدا محبوب‌تر است و این با فطرت او کاملا سازگار است.
وی افزود: منطق حضرت زهرا(س) این است که خودآرایی و خودنمایی زن نباید در برابر چشم نامحرم باشد خداوند این پند را به زن داده تا قلب شوهرش را فتح کند که به زن‌های دیگر هیچ اعتنا نکند و طمع وصال آنان در سر نپروراند.
مبلغ حوزه گراش بیان کرد: پوشش کامل زن نشانه حیا و ایمان او است قرآن نیز با همین انگیزه پوشیدن جلباب را به زنان توصیه می‌کند و رعایت آن را برخاسته از عفت و پاک‌دامنی آن‌ها می‌داند زیرا پوشاندن تمام بدن به شناساندن چنین زنانی به عنوان اهل حجاب، عفت و پرهیزگاری کمک می‌کند.
وی افزود: حجاب حریمی است با ارزش میان زن و مرد نامحرم که سبب فروکش کردن غریزه جنسی و محبوبیت بیشتر زن می‌شود و لذت‌ها و بهره‌های جنسی را به محیط خانواده محدود می‌کندو به دنبال آن ازدواج‌های مشروع شکل می‌گیرد.
خانم شبان خاطر نشان کرد: حجاب حیاء را افزون و آن را در شخص درونی‌تر می‌سازد، تا خواست و همت واقعی نباشد انسان به کاری اقدام نمی‌کند، تا زمانی که زن احساس نکند که نمایان بودن مو و سر و گردن یا تنگی یا کوتاهی لباس زشت است و از آن شرم نکند انگیزه کافی برای پوشاندن خود ندارد.
وی افزود: حریم نگه داشتن زن میان خود و مرد یکی از مسائل مرموزی بوده که زن برای حفظ مقام و موقع خود از آن در برابر مرد استفاده کرده است؛ حجاب از این نظر که میان زنان و مردان فاصله معقول و مشروعی ایجاد می‌کند به زن جلوه‌ای زیبا و تحسین برانگیز می‌بخشد.
مبلغ حوزه گراش بیان کرد: حجاب برای یک زن افزون بر تامین مصالح فردی و اجتماعی، مظهر حیات و بقای یک نظام اعتقادی حیات بخش در جامعه انسانی است، رعایت این الگوی عملی عاملی موثر در جهت تثبیت فرهنگ دینی است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.