نه دی یکی از مهم‌ترین قله‌های سیاسی ایران است

نه دی یکی از مهم‌ترین قله‌های سیاسی ایران است

«آیت الله دژکام» نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز در نشست بصیرتی که در حسینیه چهارده معصوم(ع) گراش برگزار شد اظهار داشت: نه دی یکی از مهم‌ترین قله‌های سیاسی ایران است، انقلاب ما انقلاب مهدویت بود و بخاطر جنبه‌ی معنوی آن مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: بعضی این تفکر را دارند کاری که شهدای ما انجام داده اند این است که مثلا ایران در جایگاه ویژه سیاسی اجتماعی قرار گرفته است؛ نه؛ کار شهدای ما فراتر از آن است بلکه مهم‌ترین کار، خداخواهی و یاد خدا بود.
امام جمعه شهر شیراز بیان کرد: : انقلاب ایران، انقلابی بود که مردم جهان را به یاد خدا انداخت، خدا خواهی بعد از انقلاب جان تازه‌ای گرفت این مسئله را دنبال کنید و به عنوان اولین دستاورد انقلاب به همدیگر یادآور شوید.
وی افزود: تمدن اروپایی و آمریکا افتخارش به این بود که در آخرالزمان دنیا به کفر برمی‌گردد و فرعونیت در اوج قرار می‌گیرد و هر انسانی را فرعون می‌کند.
نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: اومانیسم انسان پرستی است که رسما در فرانسه توسط آگوست کنت شکل گرفت و مردم را به پرستش انسان دعوت کرد و این تفکر را با تربیت کردن محمدرضا پهلوی به ایران صادر کرد.
وی افزود: انقلاب بوجود آمد و خون‌هایی ریخته شد و افرادی به شهادت رسیدند که دوره خدا پرستی تمام نشود چون این مملکت، مملکت امام زمان(عج) است نمی‌شود بساط دین را تعطیل کنیم.
امام جمعه شهر شیراز بیان کرد: نه دی ادامه این حرکت معنوی بود و این معنویت در قالب بصیرت شکل گرفت ارتباط معنویت با بصیرت به این گونه است که خداوند در قرآن می‌فرماید: جن و انس را نیافریدم مگر برای عبادت من؛ هدف عبادت خدا است امام حسین(ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهید خدا را عبادت کنید اول خدا را بشناسید بعد عبادت کنید.
وی افزود: آن کسی‌که معرفتش ناقص است تلاشش بی‌نتیجه است وقتی خدا را شناختید عبادت خدا معنا پیدا می‌کند و نتیجه عبادت خدا این است که از بندگی غیر خداست آزاد می‌شوید و این آزادی معنوی است که شهید مطهری بیان می‌کند.
نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: خدا شناسی وقتی تکمیل می‌شود که امام شناسی تکمیل شده باشد آن امامی که اطاعتش واجب است را باید شناخت تا وقتی که ندانید از چه کسی باید اطاعت کنید توحید تکمیل نمی‌شود.
وی با اشاره به آیه 29 انفال بیان کرد: اگر می‌خواهید معرفت به بصیرت منتهی شود باید تقوا داشته باشید، بصیرت بدون تقوا تحصیل نمی‌شود، تقوا اهمیت زیادی دارد امام خمینی(ره) می‌فرماید: تقوا برای همه مردم لازم ولی برای مسئولین بیشتر ضرورت دارد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.