روابط دختران با والدين

خواهر عزيز و دختر خوبم!

بايد به خاطر داشته باشيد كه والدين شما، معصوم نيستند. بنابراين، هم داراي صفات برجسته و نيك و هم داراي نقاط ضعف­اند. حال، اگر نقاط ضعف آنها در ارتباط با كار شما و يا در طرز رفتارشان با شما آشكار شود، بهتر اين است كه با واقع بيني با آنان برخورد كنيد، و اين نقص را طبيعي بدانيد. در ضمن خصلتهاي برجسته و نيك آنان، محبت پاك و بي­آلايششان به شما، به خصوص مراقبتي را كه از ابتداي طفوليت تاكنون نسبت به شما داشته­اند، از نظر دور نداريد، و همواره از آنان قدرداني كنيد.

به هر حال، در جامعه، امكانات زندگي و تحصيل براي همه يكنواخت و يكسان نيست و بعضي از والدين به اين مسائل آگاه نيستند، يا آموزش لازم را در اين باره نديده­اند و با مشكلات جوانان آشنا نيستند و به رفتار و كردار صحيح، آگاهي ندارند.

از طرفي بايد با كمال ميل و رغبت از راهنمايي­ها و اندرزهاي دلسوزانه و مفيد آنان كه حاصل چندين سال تجربه و گذران عمر است، بهره گيريد و در مواقعي كه احياناً با شما برخوردي تند مي­كنند، چشم­پوشي نماييد و از خود، خونسردي نشان دهيد. اگر لغزشي دارند، محترمانه و به طور غير مستقيم به آنان گوشزد نماييد. همچنين شما، دختران جوان، بايد در زمينه­هاي مختلف با مادرتان مشورت كنيد و از تجربيات مفيد آنان بهره جوييد. هرگز نگذاريد كه والدين از شما آزرده شوند، چرا كه در قرآن مجيد سفارش­هاي بسياري درباره­ي احترام به پدر و مادر وارد شده است. حتي در برخوردها از گفتن كوچكترين سخن نامناسب -مانند اُف- كه حاكي از تنفر و دلتنگي از آنان است، به شدت نهي گرديده است.

                                                                                            (محمود اكبري، براي ريحانه، ص15)

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.