دین ما با عاشورا و کربلا با هم گره خورده است.

دین ما با عاشورا و کربلا با هم گره خورده است.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران،«مریم فقیر» استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمود: اگر نتوانستید به زیارت جدم اباعبدالله(ع) بروید سه مرتبه رو به قبله کنید و بگویید صَلَّی الله عَلیک یا اباعَبدِالله در نقل دیگری دارد: پشت بام بروید از بلندی حداقل یک سلام بدهید.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: نماز ما، دین ما از کربلا محفوظ ماند، از خون امام حسین(ع) محفوظ ماند؛ دین ما با عاشورا و کربلا با هم گره خورده است.
خانم فقیر بیان کرد: امام رضا(ع) فرمود: ای پسر شبیب اگر خواستی برای چیزی گریه کنی برای عزیز خودت گریه نکن برای حسین(ع) ما گریه کن؛ دو نوع گریه داریم مثبت و منفی، اگر کسی بخاطر ترس از چیزی گریه کند این گریه ضعف است.
وی با اشاره به اینکه گریه مثبت پنج قسم دارد بیان کرد: گاهی اعتقادات انسان را به اشک وا می‌دارد و این مطلب ریشه در قرآن دارد؛ وقتی این آیه نازل شد که ای پیامبر تو می‌میری و مردم هم می‌میرند پیامبر(ص) خیلی گریه کرد.
استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش خاطر نشان کرد: گریه‌ی رحمت یعنی اشکی که براساس عواطف و احساسات، انسان رقت قلب پیدا می‌کند و برای چیزی گریه می‌کند، این طبیعت همه‌ی بشر است.
وی افزود: گاهی گریه‌ی فضیلت طلبی است یعنی فضیلتی از انسان‌ها فوت شده باشد مثل پدر و مادر خوب، استاد خوب بعد انسان غصه می‌خورد و گریه می‌کند.
خانم فقیر خاطر نشان کرد: چهارم، اشک معرفت و صفاتی است، مثلا گریه می‌کنیم چرا امام حسین(ع) این‌قدر خوب بود و من این‌قدر بد هستم؟ این اشک هم اشک طبیعی است.
استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش افزود: یک قسمی دیگر از گریه، گریه بر مظلوم است؛ خداوند در قرآن می‌فرمایند: خدا دوست ندارد داد و فریاد بزنید اما در یک جا فریاد زدن اشکال ندارد آن موقعی است که به کسی ظلم شده باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.