دوره آموزشی تغسیل اموات کرونایی

دوره آموزشی تغسیل اموات کرونایی

غسال تیم جهادی استان فارس:
اموات کرونایی واقعا مظلوم هستند.
رباب وقارفرد غسال تیم جهادی استان فارس گفت: اموات کرونایی واقعا مظلوم هستند و بخاطر مظلومیت‌شان بعد از غسل انسان احساس آرامش می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران ،«رباب وقارفرد» غسال تیم جهادی استان فارس در جلسه آموزشی تغسیل اموات کرونایی که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد اظهار داشت: در فرهنگ دینی ما پیکر مؤمن احترام خاصی دارد و احکام متعددی برای انجام تشریفات دفن پیکر مسلمان در شرع بیان شده است.
وی افزود: اموات کرونایی واقعا مظلوم هستند و بخاطر مظلومیت‌شان بعد از غسل انسان احساس آرامش می‌کند، قبل از غسل باید با وضو باشیم و به ائمه(ع) متوسل شویم.
خانم وقارفرد بیان کرد: پیش از انجام غسل بر میت، بدن با محلول‌هایی کاملاً ضد عفونی می‌کنیم بعد از آن آب می‌‎ریزیم که اگر نجاستی مانند خون داشته باشد برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: تیم غسل دهنده باید 4 نفره باشد تا برای بلند کردن میت به سختی نیفتند کسی که میت را غسل می‌دهد باید طبق مرجع خود، او را غسل و کفن کند.
غسال تیم جهادی استان فارس بیان کرد: حق نداریم لباس میت را قیچی کنیم اگر بچه صغیر دارد باید از قیم اجازه بگیریم؛ برای برطرف شدن مانع مانند چسب بهتر است سر و بدن میت با شامپو شسته شود.
وی بیان کرد: غسل اول و دوم با تنگ و غسل سوم با شیلنگ است، در غسل اول و دوم هر کس با میت تماس دارد باید بعد از غسل دست‌های خود را طاهر کند ولی در غسل سوم آن فردی که غسل را انجام می‌دهد دستش طاهر می‌شود.
غسال تیم جهادی استان فارس بیان کرد: تنگی که از آن برای غسل استفاده می‌شود اگر با بدن میت تماس پیدا کند باید طاهر شود، هنگام غسل اگر قسمتی از اجزای بدن میت جدا شود مانند مو، ناخن و… باید طاهر شود و در کفن قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بعد از این‌که غسل تمام شد به دلیل این‌که شاید خونریزی داشته باشد اول پلاستیک بعد کفن، کاور، ضدعفونی و دوباره او را در کاور قرار می‌دهند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.