تحول آفرینی و جریان سازی راز مانایی و فرا زمانی حضرت زهرا س است

تحول آفرینی و جریان سازی راز مانایی و فرا زمانی حضرت زهرا س است

زهره معارف، استاد حوزه‌های علمیه خواهران شیراز و استاد دانشگاه علوم و معارف شیراز در نشست مجازی با موضوع سیره فاطمی، منزلت طلبه انقلابی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (علیها السلام) در کانال بر ساحل معرفت با همکاری معاونان فرهنگی مدارس استان برگزار شد بیان کرد: وقتی که زندگی حضرت زهرا (علیها السلام) مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم راز مانایی و فرا زمانی حضرت، تحول آفرینی، جریان سازی و الگوی بی‌بدیلی برای جهان اسلام در طول 1400 سال قبل است.
وی افزود: حضرت، ارتباطات خود را در سه حیطه، خود، خدا و دیگران به طور مدبرانه تنظیم و مدیریت کرده بود؛ بعد از شناخت خود، خودسازی بعد از آن فرد باید ارتباطش را با خداوند درست کند که این ارتباط درعبادت تجلی پیدا می‌کند.

معارف بیان کرد: این الگوی بی‌بدیل برای ما تبیین می‌کند که به عنوان طلبه انقلابی چه کارهایی باید انجام دهیم؛ از آنجا که به برکت انقلاب اسلامی یک سفره‌ای به نام حوزه علمیه گسترده شده باید بصورت درست از آن استفاده کنیم اگر این نعمت عادی شود آفت ‌زا است.

وی با بیان اینکه جریان سازی و تحول آفرینی باید از درون خانه شروع کنیم افزود: ایجاد اعتماد به نفس در خانواده و سیراب کردن فرزندان از محبت دو نکته از نکات تربیتی زندگانی حضرت است وقتی به یکی از اعضا محبت می‌کنیم رضایتمندی او باعث رضایتمندی ما و جامعه می‌شود.

معارف تاکید کرد: زن بعنوان عمود خانواده است در نتیجه باید فرزندانی بصیر، از نسل فاطمی و مهدی یاور و مهدی باور تربیت کند چون قرار است جریان ساز تمدن اسلامی باشند و جامعه در مسیر اتوبان مهدویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: حضرت مدافع حریم ولایت بود و تحول زایی و جریان سازی را به فرزندان خود انتقال داد این تحول زایی و جریان سازی که پس از 1400 سال به دست ما رسیده وظیفه داریم که اولویت زندگی را بشناسیم و در همان حیطه، زندگی خود را تنظیم کنیم.

معارف افزود: در سیره فاطمی اول منزلت واقعی خود را بشناسیم و به عنوان طلبه انقلابی آن دِینی که انقلاب بر عهده ما گذاشته و آن مسئولیتی که در قبال تحول آفرینی و جریان سازی که حضرت آن را پایه ریزی کرده و به دست ما رسیده به نحو احسن انجام دهیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.