یک انسان مسئولیت‌پذیر دارای احساس و عاطفه، اندیشه و شناخت است

یک انسان مسئولیت‌پذیر دارای احساس و عاطفه، اندیشه و شناخت است

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در جلسه آموزش خانواده با موضوع مسئولیت پذیری که به صورت مجازی برگزار شد بیان کرد: روزها و لحظه‌های جوان و نوجوان لبریز از زیبایی، هیجان، نشاط، لذت‌های متنوع از تفریح و شادی، شیک پوشی، آراستگی، مهمانی‌های پرخاطره و مسافرت‌های شیرین و لذت‌بخش است.

وی افزود: جوانان روی خوش نسبت به تکلیف و مسئولیت در زندگی نشان نمی‌دهند و از هر گونه روش محدود کننده‌ای گریزان هستند پس باید از کودکی به آنها مسئولیت بدهیم اکثر آدم‌های موفق در کودکی و جوانی کار کرده و زحمت کشیده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش بیان کرد: تقویت حس کفایت و لیاقت در زندگی، ایجاد و افزایش حس قدرشناسی از زندگی و آمادگی برای ایفای مسئولیت‌های بزرگ از جمله موارد آثار مسئولیت‌پذیری است.

وی افزود: یک انسان مسئولیت‌پذیر دارای احساس و عاطفه، اندیشه و شناخت است و خردمندانه می‌بیند و اندیشمندانه تصمیم می‌گیرد کم‌خبری یا بی‌خبری از ارزش احساس مسئولیت در زندگی یکی از عوامل پرهیز جوانان از پذیرش مسئولیت است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش بیان کرد: زمانی که فرزند شما ناراحت است و برای درد دل نزد شما می‌آید در چنین شرایطی نصیحت نکنید، حالت دفاعی به خود نگیرید و سعی نکنید فرزندتان را متقاعد کنید که اشتباه می‌کند.

وی تاکید کرد: در چنین مواردی شنونده خوبی باشید، احساسش را درک کنید و علتش را متوجه شوید تا بهتر بتوانید به او کمک کنید؛ با این روش هم هوش هیجانی فرزندتان را بالا می‌برید هم فرزندتان به شما اعتماد می‌کند.

فقیهی افزود: این کار یکی از روش‌هایی است که باعث می‌شود نوجوانتان با شما صمیمی‌تر شود و کمتر برای درد دل کردن به یک جنس مخالف روی بیاورد؛ زیرا می‌داند در خانواده کسی است که حرف او را بفهمد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.