برگزاری کارگاه آموزشی مقدماتی رازهای خوشبختی 2 ویژه طلاب و خانواده‌ی ایشان

برگزاری کارگاه آموزشی مقدماتی رازهای خوشبختی 2 ویژه طلاب و خانواده‌ی ایشان

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، صغری فیروزی، استاد و مشاور مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در کارگاه آموزشی مقدماتی رازهای خوشبختی 2 ویژه طلاب و خانواده‌ی ایشان که به صورت غیر حضوری برگزار شد بیان کرد: یافتن مهارت‌های زندگی زناشویی مستلزم یافتن کارکردهای خانواده است؛ برای یافتن مهارت‌هایی که کارکرد و کنش مدنظر را ایجاد کنند ابتدا باید علم و دانش آنها را آموخت.
وی گفت: مودت و رحمت راهبردی کلیدی در مهارت زندگی خانوادگی است در قرآن از آفرینش دو جنس به منظور رسیدن به آرامش در کنار یکدیگر سخن گفته شده است؛ یعنی استعداد این آرامش در انسان وجود دارد و کلید آن مودت و رحمت است.
خانم فیروزی افزود: سرشت قلب بر پایه‌ی احسان شکل گرفته و به گونه‌ای ساخته شده که در مقابل بدی بغض طرف مقابل را می‌گیرد برای پیدا کردن مهارت دلبستگی باید احسان کرد یعنی انجام دادن کاری بدون داشتن کوچک‌ترین چشم داشتی در نتیجه احسان محبت می‌آورد.
وی بیان کرد: یکی از تکنیک‌های احسان‌‌مندی، تکنیک روز ویژه است این تکنیک برای افزایش دلبستگی عاطفی به کار می‌رود و اثر مهارت احسان را به خوبی نشان می‌دهد احسان بینش افراد را افزایش می‌دهد و انگیزه لازم برای ادامه دادن را برای همسران ایجاد می‌کند.
خانم فیروزی گفت: زوجین روزی را به عنوان روز ویژه انتخاب می‌کنند که در آن روز به آنچه همسرشان دوست دارد توجه کنند و رفتارها و کارهای مورد علاقه همسرش را بدون هیچ توقعی برای جبران انجام دهد و کارها از نظر تعداد و کیفیت با یکدیگر تناسب داشته باشد.
وی افزود: این تکنیک درباره‌ی کسانی اجرا می‌شود که دلبستگی آنها ضعیف شده و ذهن آماده‌ای برای به هم ریختن دارند و بیش تعمیم دهی در آنها قوی است؛ یعنی ممکن است رفتاری در این روز از همسرش ببیند و آن را عدم دوست داشتن خود از سوی همسر تلقی کند.
خانم فیروزی گفت: مرحله بعد از احسان کردن، نشان دادن واکنش مناسب به خوبی‌ها است چنین واکنشی را می‌توان همان مفهوم رایج سپاس‌گزاری دانست که نقش مهمی در ارتقای دلبستگی زوجین دارد در نتیجه اگر احسان اتفاق افتد سپاس‌گزاری باعث تداوم آن است.
وی بیان کرد: در روایات بر سپاس‌گزاری همسران از یکدیگر تاکید شده است؛ ناسپاسی موجب نارضایتی، بروز سردی در دلبستگی، قطع کننده‌ی سپاس‌گزاری طرفین از یکدیگر است و باعث ایجاد خطاهای شناختی می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.