برگزاری نشست ویژه دانش آموختگان به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گرا

برگزاری نشست ویژه دانش آموختگان  به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گرا

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست ویژه دانش آموختگان که به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: تک فرزندی پدیده‌ای است که به دنبال صنعتی شدن جوامع امکان رخداد آن افزایش می‌یابد و مشکلات متعددی را برای فرزند، پدر و مادر و جامعه می‌تواند به دنبال داشته باشد.
وی افزود: از آنجایی که احتمال تک فرزندی در خانواده‌های تحصیل کرده بیشتر است باعث می‌شود سهم کودکان با ضریب هوشی بالا در جامعه کمتر شود و به تدریج میانگین ضریب هوشی جامعه رو به کاهش رود.
خانم فقیهی گفت: جدا از تنهایی زود هنگام والدین و تبعات منفی تک فرزندی برای جامعه، آسیب‌ها و عوارضی بر سلامت روانی و اجتماعی کودک وارد می‌شود که انزوا طلبی، پرتوقع و زود رنج بودن، از جمله این آسیب‌ها است.
وی بیان کرد: توجه افراطی که والدین تک فرزند به سختی می‌توانند از آن اجتناب کنند بر دو نوع است: مادی و عاطفی که گاهی اوقات با یکدیگر هم‌پوشی دارند افراط عاطفی حتی می‌تواند خطرناک‌تر و مضرتر از افراط مادی باشد.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش گفت: اجتناب از افراط عاطفی مستلزم مقاومت و پایداری است و گاهی اوقات باید صبر و شکیبایی زیادی داشت و پرهیز از افراط عاطفی برای والدین تک فرزند بسیار دشوارتر است.
وی افزود: از آنجا که رابطه والدین با تک فرزند خود بسیار صمیمی است، تصور می‌کنند دخالت در تمام جنبه‌های زندگی او امری طبیعی است بنابراین میل بالایی برای بیش تیماری بچه وجود دارد و این می‌تواند به یک نقص تبدیل شود و نگذارد که بطور طبیعی رشد کند.
خانم فقیهی گفت: والدین تک فرزندی که تمامی موانع را بر‌می‌دارند به احتمال زیاد بچه‌ای بزرگ می‌کنند که ترسو است و احساس امنیت نمی‌کند در حقیقت کودکی که فرد دیگری تمام کارهایش را انجام می‌دهد نمی‌تواند با مشکلات کنار بیاید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.