برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع در آرزوی فرزند به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع در آرزوی فرزند به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

، مرضیه خسروی زاده حقیقی، کارشناس مامایی معاونت بهداشت شهرستان گراش در کارگاه آموزشی با موضوع در آرزوی فرزند که به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: یکی از عوامل ناباروری در خانم‌ها تخمدان پلی کیستیک می‌باشد و این به آن معنا نیست که فرد مبتلا اصلا باردار نخواهد شد بلکه ممکن است دیرتر باردار شود یا برای بارداری نیاز به درمان داشته باشد.
وی افزود: این بیماری اگر بدون درمان برای مدت طولانی ادامه پیدا کند می‌تواند بر سلامت فرد اثر بگذارد و یکی از شایع‌ترین اختلال غده‌های داخلی است که حدود پنج تا ده درصد خانم‌ها به آن مبتلا هستند.
خانم خسروی زاده حقیقی گفت: با تغییر شیوه زندگی، کاهش فعالیت فیزیکی و افزایش وزن شیوع این بیماری در جامعه بیشتر شده است این بیماری گاهی در برخی خانواده‌ها بیشتر دیده می‌شود به همین دلیل احتمال ارثی بودن این بیماری مطرح است.
وی گفت: این بیماری قابل پیشگیری نیست ولی تشخیص زودرس و درمان آن از عوارض طولانی مدت مانند ناباروری، سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و بیماری قلبی جلوگیری و شیوه زندگی سالم و بهبود مشکلات هورمونی به کاهش علامت آن کمک می‌کند.
خانم خسروی زاده حقیقی بیان کرد: داشتن رژیم غذایی متعادل به درمان و کنترل علایم بیماری کمک می‌کند این رژیم شامل میوه، سبزی، دانه‌های کامل و لبنیات کم چرب و پرهیز از روغن‌های مضر است که نیازهای تغذیه‌ای را تامین می‌کند.
وی گفت: افراد مبتلا به این بیماری با ترک سیگار، فعالیت فیزیکی منظم مانند پیاده رویی، کنترل و کاهش وزن بین پنج تا هفت درصد در طول شش ماه می‌تواند تخمک گذاری و باروری را در هفتاد و پنج درصد از خانم‌های مبتلا به شکل طبیعی برگرداند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.