برگزاری نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه (علیها السلام)

برگزاری نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه (علیها السلام)

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت حضرت رقیه (علیها السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: فاطمه بنت الحسین (علیها السلام) که معروف است به رقیه، بعضی در وجود ایشان شبهه کرده‌اند که همچون دختری نبوده و منکر وجود ایشان می‌شوند اما بدانند که هر که با علی در افتاد ور افتاد.
وی افزود: رقیه از ارتقا گرفته شده به معنی صعود به بالا و ترقی، حضرت رقیه (علیها السلام) مادرش ام اسحاق همسر امام مجتبی (علیه السلام) است یکی از وصیت‌های امام به برادر خود این بود که بعد از مرگش با ام اسحاق ازدواج کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش گفت: بعد از شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) طبق وصیت ایشان سید الشهدا (علیه السلام) با ام اسحاق ازدواج کرد حضرت رقیه (علیها السلام) وقتی به دنیا آمد، ام اسحاق از دنیا رفت.

وی افزود: رقیه پدر، مادر، قبر و این همه در تاریخ اثر و آثار دارد آن وقت یک عده شبهه می‌کنند که حضرت رقیه (علیها السلام) نیست در تمام مقاتل است که امام حسین (علیه السلام) فرمودند: یا زینب، یا سکینه، یا رباب یا رقیه خدا حافظ.
خانم فقیهی بیان کرد: کسانی که مدام تشکیک و شبهه ایجاد می‌کنند و منکر حضرت رقیه (علیها السلام) می‌شوند به بنی امیه کمک می‌کنند می خواهند بگویند دشمنان بچه سه ساله را نکشتند و آدم دل رحمی بودند.
وی افزود: آنهایی که شبهه ایجاد می‌کنند بدانند اگر کسی در برابر امام حسین (علیه السلام) و فرزندانش قد علم کند بنای خدا این است که سرنگون می‌شود، در تاریخ نام حضرت رقیه (علیها السلام) به عنوان فاطمه ذکر شده به همین خاطر این شبهه ایجاد شده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.