برگزاری در نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (علیها السلام)

برگزاری در نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (علیها السلام)

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست اخلاقی که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (علیها السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش برگزار شد بیان کرد: امام حسن علیه السلام فرمودند: بد اخلاقی از هر مصیبت و بلایی سخت‌تر است حضرت در عبارتی دیگر خوش اخلاقی را از جمله بهترین خوبی‌ها و مکارم اخلاق به شمار می‌آورند.
وی افزود: برخی از مردم مشکلات اجتماعی و بلاهای غیر منتظره را مصیبت‌های دردناک به حساب می‌آورند اما بد اخلاقی را آن گونه که لازم است مورد توجه قرار نمی‌دهند در حالی که بدخلقی را از هر بلایی زیانبارتر و دشوارتر معرفی می‌کنند.
خانم فقیهی با اشاره به حدیث امام علی (علیه السلام) گفت: هیچ تنهایی و وحشتی، وحشتناک‌تر از بد اخلاقی نمی‌باشد زود عصبانی شدن، عکس العمل تند، داد و بیداد کردن، زخم زبان زدن و زود رنجیدن از مصادیق بد اخلاقی محسوب می‌شود.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش گفت: انسان بد اخلاق از حیث روان شناختی کارهایش با سختی و گره خوردن همراه است و از حیث جامعه شناختی پی در پی موجبات ناراحتی خود و اطرافیان و سلب آسایش دیگران را فراهم می‌سازد.
وی بیان کرد: شخص بد اخلاق آقایی و بزرگی خود را از کف می‌دهد لذت، شیرینی و طعم زیبای زندگی را به تلخی مبدل می‌کند، دوستان خود را از دست می‌دهد، به دشمنان خود می‌‍‌افزاید و رزق و روزی الهی خود را کاستی می‌بخشد.
خانم فقیهی افزود: امام حسن مجتبی (علیه السلام) دارای امتیازات اخلاقی و فضائل انسانی فراوان بود، او شخصیتی بزرگوار، بردبار، متین، سخی و بخشنده بود احسان و کرم و رد نکردن سائل توسط ایشان از مصادیق بارز تخلّق به اخلاق الهی می‌باشد.
وی بیان کرد: همت بلند و طبع عالی امام اجازه نمی‌داد کسی از در خانه‌ی او نا امید برگردد و گاه کمک مستقیم مقدور حضرت نبود، به طور غیر مستقیم در رفع نیازمندی‌های افراد کوشش می‌کرد و با تدابیر خاصی گره از مشکلات گرفتاران می‌گشود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.