برگزاری نشست اخلاقی به مناسبت شهادت امام سجاد (علیه السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

برگزاری نشست اخلاقی  به مناسبت شهادت امام سجاد (علیه السلام) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش

زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش بیان کرد: امام سجاد (علیه السلام) به فرزندان خود فرمود: از دروغ کوچک و بزرگش، جدی و شوخی‌اش دوری کنید زیرا انسان هر گاه در چیزی کوچک دروغ بگوید به گفتن دروغ بزرگتر نیز جرات پیدا می‌کند.
وی افزود: هیچ خصلتی از دیدگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) منفورتر و زشت‌تر از دروغ نبود و هرگاه مطلع می‌شد که یکی از اصحابش دروغی گفته است، به او بی‌اعتنایی می‌کرد تا وقتی که خبردار می‌شد وی توبه نموده است.
خانم فقیهی تاکید کرد: اگر از منظر روان‌شناختی توجه کنیم، مطابق فرمایش امام سجاد (علیه السلام) شکستن حدود و مرزها، ورود به محدوده ممنوعه هر چند اندک و کوچک باشد کمترین اثرش شکستن قبح و زشتی آن رفتار است.
وی بیان کرد: در عمل به ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها، نباید مقیاس را کوچک و بزرگ بودن و یا کم و زیاد بودن آن قرار داد، بلکه بدی، خطا و گناه را لازم است در تمام سطوح آن و در ذات خود زشت بدانیم تا بتوانیم از همه آنها اجتناب نماییم.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش افزود: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه شعبانیه می‌فرمایند: گناهان پشت شما را سنگین کرده است ماه رمضان روزه بگیرید و عبادت کنید تا از سنگینی بیرون بیایید.
وی با اشاره به حدیثی از معصوم (علیه السلام) بیان کرد: هیچ بنده‌ای مزه ایمان را نمی‌چشد تا آنکه دروغ جدی و شوخی را ترک نماید؛ دروغ آب نباتی است که شیطان به فرد دروغگو می‌دهد و موجب دوری انسان از خدا می‌شود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.