برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش

«مریم فقیر» استاد حوزه، اظهار داشت: امام به معنای پیشوا و رهبر است. یعنی سرپرستی یک گروه را در مسیر مشخص بر عهده گیرد. الگوی جامعی در همه ابعاد انسانی است. بشر به چنین فردی نیاز جدی دارد تا با دست‌گیری و هدایت او آن‌گونه که در خور کمال انسانی است تربیت شود و در پرتو راهنمایی‌های این مربی آسمانی، از انحراف‌ها و دام‌های نفس سرکش خود و شیطان‌های بیرونی محفوظ بماند.
وی افزود: امام فرد کاملی است که تمام عقاید حق الهی را باور دارد و به تمام اخلاق و صفات نیک آراسته و تمام احکام و قوانین شریعت را به کار بسته است. همه‌ی کمالاتی که از جانب خدا نازل شده در شخص امام فعلیت و تحقق یافته است. امام جایگاه افاضات الهی و واسطه‌ی بین انسان و عالم غیب است.
خانم فقیر خاطرنشان کرد: وظایف ما نسبت به اهل بیت عبارتند از: معرفت و شناخت حقیقی امام(ع): امام صادق(ع) می‌فرمایند: معرفت حقیقی یعنی همین که امام(ع) را امام بدانیم، معصوم بدانیم و ولی خدا بدانیم. احیاء اوامر اهل بیت(ع): روایت وجود دارد که هر گاه در مجالسی قرار گرفتید و دور هم جمع شدید از سخنان ما بگویید.
وی بیان کرد: از دیگر وظایف ما نسبت به امام(ع) تعظیم و تکریم است امام(ع) را بر خود مقدم داشتن، طبق خواسته‌های او عمل کردن، خواسته‌های امام را بر خواسته‌های خود مقدم داشتن، گذاشتن نام اهل بیت(ع) بر فرزندان، تکریم و بزرگداشت سادات و فرزندان اهل بیت(ع)؛ آیه مودت از مصادیق تکریم سادات است. پیامبر(ص) می‌فرماید: هر کس فرزندان من را ببیند و از جایش بلند نشود بر من جفا کرده است. شرکت در مجالس اهل بیت(ع) از مصادیق تعظیم و تکریم امام(ع) است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.