برگزاری نشست اخلاقي وي‍ژه ماه مبارك رمضان با موضوع شرايط قبولي اعمال در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری نشست اخلاقي وي‍ژه ماه مبارك رمضان با موضوع شرايط قبولي اعمال در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

« حجت‌الاسلام سيد رضا هاشمي» مبلغ و استاد حوزه اظهار داشت: اولين دعايي كه در ماه رمضان وقتي به هم مي‌رسند مي‌گويند طاعات و عبادات شما قبول باشد. امام صادق(ع) مي‌فرمايد: اگر مردم مي‌ديدند چقدر اعمال از آسمان‌ها برمي‌گردد مي‌گفتند خداوند هيچ اعمالي را نمي‌پذيرد.
وي افزود: شرايط قبولي اعمال عبارتنداز: ولايت اميرالمومنين: روايت داريم: به خدا قسم آن اسماء حسنا خدا كه خدا هيچ عملي را قبول نمي‌كند مگر با معرفت و شناخت ما اهل بيت؛ كسي كه دوست‌دار دشمن ما باشد خداوند عملي را از او قبول نمي‌كند. تقوا: خداوند فقط از باتقواها قبول مي‌كند. عقل و معرفت: امام صادق(ع) مي‌فرمايد: هر چه معرفت ما به خدا و ائمه اطهار بيشتر باشد ميزان قبولي اعمال بيشتر مي‌شود و ثواب اعمال بالاتر مي‌رود.
استاد حوزه خاطرنشان كرد: موارد ديگر از شرايط قبولي اعمال عبارتند از: اخلاص: امام علي(ع) مي‌فرمايد: چيزي از اعمال شما پذيرفته نمي‌شود مگر آن مقداري كه در آن اخلاص باشد.حفظ زبان: پيامبر(ص) مي‌فرمايد: كسي كه زبانش حفظ نكند عملي را انجام نداده است كسي كه مي‌خواهد در اخلاقيات به جايي برسد قدم اول حفظ زبان است. هر چيزي كه به زبان آمد نگوييد و هر چيزي را به دين خدا نسبت ندهيد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.