برگزاری نشست اخلاق با موضوع شرح خطبه 16 نهج البلاغه با حضور «حجت‌الاسلام قدرت اله سعيدي » در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری نشست اخلاق با موضوع شرح خطبه 16 نهج البلاغه  با حضور «حجت‌الاسلام قدرت اله سعيدي » در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

« حجت‌الاسلام قدرت اله سعيدي » استاد قرآن، مبلغ و استاد اخلاق حوزه‌هاي علميه اظهار داشت: امام علي(ع) در خطبه 16 نهج البلاغه مي‌فرمايد: اصل و اساس كتب الهي و ارسال پيامبران براي اين‌كه تاسي به خدا و تشبه به خدا پيدا كند.. فلسفه همه چيز اين است كه ظاهر و باطن انسان شبيه ذات اقدس خدا شود.
وي افزود: خداوند عالم را به سوي پاكي قرار داده است. اگر موجوداتي مرده باشند اين عالم دستور دارد كه آن را تجزيه كند و به سوي پاكي برود. قرآن جلوه خدايي است. علوم قرآن، علم خدا است و علم بي‌نهايت است و چون خداوند از بين نمي‌رود پس اين قرآن هم الي الابد است.
حجت‌الاسلام سعيدي خاطر نشان كرد: اگر انسان با قرآن انس گرفت ابدي مي‌شود چون راه‌كارهاي آن ابدي است. پيامبر(ص) مي‌فرمايد: اين كتاب يك طنابي است يك سر آن دست خدا است و ديگري در دست بنده است بخوانيد و بوسيله آن بالا بياييد. پيامبر اسوه است. هر كس بخواهد عزيز شود خودش را شبيه پيامبر(ص) و قرآن كند. افرادي كه بخواهند شبيه خدا شوند بايد از لحظه لحظه ماه رجب، شعبان و رمضان استفاده كنند.
وي خطاب به طلاب بيان كرد: هر كس كه بخواهد به عشق خدا برسد بايد طلبه‌اي با جلوه‌ي خدايي باشد. خداوند پيامبر را فرستاد تا دعوت كننده به حق باشد طلبه هم بايد اين گونه باشد چون هدفش شبيه به پيامبر(ص) است. كاري كنيد هيچ كلام خلافي از دهان‌تان خارج نشود اول بايد خودتان را بسازيد و بعد به سراغ مردم برويد. از طريق قرآن و خواندن نوافل انسان را كن فيكون كنيد. به سوي ايمان و پاكي حركت كنيد و از كتاب خدا دور نشويد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.