برگزاری كارگاه شناخت عملياتي و شناخت از خود در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری كارگاه شناخت عملياتي و شناخت از خود در مدرسه علمیه خواهران الزهرا علیها السلام گراش

« زینب فقیهی » مدیر حوزه و استاد دانشگاه اظهار داشت: تعريف شناخت از خود اين است كه فرد باورهاي ديني و غير ديني خود را بشناسد. گرایش های سیاسی خود را بداند چون در چند سال پیش غالب اختلافات زناشویی ریشه در اختلاف های سیاسی زوجین داشته است که منجر به طلاق بسیاری از زوجین شد.
وي افزود: یکی از ملاک های مهم در شناخت خود اين است كه فرد بايد میزان‌ پایبندی به مذهب را با مصاديق ذكر كند. ملاك ديگر ویژگی های خانوادگی: ویژگی های کلی خانواده شامل: خانواده ی شلوغ، خواهر و برادران شوخ طبع، یتیم هستیم یا خیر، وضعیت اقتصادی ، وضعیت مهمانی ها، طلاق والدین، هزینه های زندگی و… است. خیلی از طلاق های امروزه دلیلش عدم‌مسئولیت پذیری همسر و عدم توانایی در مدیریت مالی خانواده که این ویژگی ها در شخص، به ویژگی های خانواده برمیگردد؛ غالب اخلاق های شخصی ریشه در خانواده دارد.
خانم فقيهي: فرد بايد ویژگی های فرهنگی هرمنطقه را بشناسد. این اختلاف ممکن است از افراد یک استان اما دو شهر مختلف باشند؛ خرید جهیزیه در برخی مناطق برعهده دختر و در برخی مناطق بر عهده پسر، این اختلاف ها باید در مراحل خواستگاری بحث شود. فرد بايد اقتصاد خود و همسرش را بشناسد اين جزو مواردی است که باید در مراحل ابتدایی شناخت مورد بررسی قرار بگیرد.
وي بيان كرد: سن، تحصیلات، شغل داشتن‌ شغل مناسب از ویژگی های مهم شخص است. در همان مراحل ابتدایی درخواست شغل مشخص کنید. قبل ازدواج برای شغل مناسب سختگیری کنید اما اگر بعد ازدواج شغلش را از دست داد به فکر راهکار برای حل مشکل باشید. فرمول دوست یابی: درمورد روابط با دوستانشان بپرسید. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که نسبت به روابط دوستانه همسر خود حساس هستید این مشکل را قبل از رفتن زیر یک سقف حل کنید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.