برگزاری كلاس‌هاي درّ و صدف 14 با موضوع آرامش در زندگی در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری كلاس‌هاي درّ و صدف 14 با موضوع آرامش در زندگی در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

« زینب فقیهی» مدیر حوزه و استاد دانشگاه اظهار داشت: انسان و زندگي مفاهيمي هستند كه هرگز از يكديگر جدا نمي‌شوند پس تا انسان هست، بايد زندگي كند. بشر در جستجوي خوش‌بختي است و در پي آن است كه به زندگي رضايت‌مندانه دست يابد. رضايت خواهي ويژگي فراگير تمام انسان‌ها است. رضامندي بستر موفقيت و كام‌يابي است. بدون رضامندي امكان پيشرفت و موفقيت وجود ندارد.
وي افزود: انسان‌هاي موفق كساني هستند كه با زندگي خود مشكلي ندارد نه اينكه در زندگي مشكلي ندارد. مشكل داشتن در زندگي يك چيز و مشكل داشتن با زندگي چيز ديگر است. در بيشتر موارد انسان‌هاي موفق با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم كرده‌اند؛ اما احساس نارضايتي از زندگي نداشتند. رضامندي از زندگي يكي از رازهاي ناشناخته‌ي زندگي انسان‌هاي موفق است.
خانم فقيهي بيان كرد: بسياري از افرادي كه به امكانات خوش‌بختي دست مي‌يابند ولي احساس خوش‌بختي را تجربه نمي‌كنند و برعكس، بسياري از كساني كه فاقد امكانات خوش‌بختي‌اند، از احساس رضايت از زندگي برخوردارند. به نظر مي‌رسد ميان تمكن مالي و رضايت از زندگي رابطه‌ي علت و معلول برقرار نيست.
وي افزود: اگر نگرش انسان به زندگي واقع گرايانه باشد، انتظارات او از زندگي نيز واقع گرايانه خواهد بود و در پي آن، احساس او از زندگي نيز واقع بينانه خواهد شد. هماهنگي انتظارات با واقعيت‌ها، كلان شرط شاد زيستن و رضايت از زندگي است. مصيبت‌ها و بلاها از زمينه‌هاي بسيار مهم در نارضايتي است. اندوه و افسردگي و نارضايتي از پيامدهاي بلاهاي زندگي به شمار مي‌روند. امام علي(ع) مي‌فرمايد: هر كس دنيا را بشناسد از بلاهاي آن اندوهگين نمي‌شود.
مدير حوزه خاطر نشان كرد: معمولا اين‌گونه مي‌پنداريم شادماني و رضا‌مندي، ضد سختي و گرفتاري است اما اين تصور نادرست است هيچ تلازمي ميان اين دو برقرار نيست. پس مي‌توان در ميان مشكلات و سختي‌ها، خرسند و شادمان بود. رضايت از زندگي را با بازنگري در تفكرات و اصلاح آن‌ها مي‌توان به دست آورد. واقعي شدن تفكرات به واقعي شدن انتظارات منجر مي‌شود و همين امر، كلان شرط شاد زيستن و رضامندي از زندگي است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.