برگزاری مراسم آغازین شاگردی در مکتب اهل بیت(ع) در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام

برگزاری مراسم آغازین شاگردی در مکتب اهل بیت(ع) در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام

« زینب فقیهی» مدیرحوزه و استاد دانشگاه اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرماید: دانش میراثی شایسته است. رسم‌های پسندیده زیورهایی هستند که کهنه نمی‌شوند و فکر آییته‌ای جلادار است. منظور از این حدیث این است: همان‌طور که ما از پداران خود ثروت به ارث می‌بریم می‌توانیم از کسانی‌که عالم هستند و آموزش می‌دهند علم به ارث ببریم. علاوه بر علم، اخلاق، آداب و کردار نیک می‌توانیم یاد بگیریم و به ارث ببریم.
وی درباره گسترش علم افزود: هر چه تعداد شاگرد بیشتر باشد این علم بهتر و بیشتر منتقل می‌شود. اگر تعداد شاگردان کمتر باشد دایره علم آموزی کمتر می‌شود. از دلایلی که تعداد افراد برای علم آموزی کم شده است این است که افراد همت به خرج نمی‌دهند در کلاس حضور پیدا کنند چون در این زمان کلاس‌های مجازی افزایش پیدا کرده است.
مدیر حوزه خطاب به طلاب بیان کرد: در کلاس حضور پیدا کنید و از محضر استاد بهره ببرید و قدر بدانید روایت داریم که خداوند مقام شاگرد و عالم را تا آن‌جا بالا می‌برد و در ردیف فرشتگان قرار می‌دهد. حضرت زکریا از خدا می‌خواهد که فرزندی به او عطا کند که صاحب علم باشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.