برگزاری دومین کارگاه آموزشی جذاب سازی مفاهیم دینی ویژه دانش آموختگان در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری دومین کارگاه آموزشی جذاب سازی مفاهیم دینی ویژه دانش آموختگان در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

« صغری فیروزی» استاد و مشاور حوزه اظهار داشت: در آموزه‌های دینی، تبلیغ دین به عنوان یک امر ضروری یاد شده و بهترین بندگان خدا مبلغان دین هستند. مبلغ باید دین شناس باشد آن را بشناسد، باور داشته باشد و خود نیز بدان عامل باشد. یکی از موارد مهم برای مسئله تبلیغ این است که مبلغ ترس داشته باشد و یک توشه معنوی به همراه داشته باشد.
وی افزود: هدف در امر تبلیغ، تبلیغ دین است نه تبلیغ خود، نه برای معروف شدن خود. قرار نیست ما شناخته بشویم دغدغه این نباشد که ما شناخته بشویم بلکه خدا ما را معرفی می‌کند. هدف اصلی معرفی خدا باشد. کاری کنیم که مردم را با مهربانی خدا آشنا کنیم. ما مامور به تبلیغ دین هستیم. باید امواج‌های منفی در امر تبلیغ را از خود دور کنیم. اگر می‌خواهید تبلیغ انجام دهید از شب بهره ببرید. فضای شب برکت دارد و به انسان روحیه می‌دهد.
استاد حوزه با توجه به عوامل و شرایط موفقیت درتبلیغ افزود: بدون ترديد، انگيزه، قبل از هر چيز ديگر، ضامن موفقيت مبلغ و برنامه‏‌‌‌‌هاى تبليغى اوست. هرچه انگيزه قوی‌تر باشد، اميد موفقیت بيشتر است. تأمّل در متون دينى‏ كه درباره جايگاه تبليغ و مبلغ در اسلام سخن مى‌‏گويند، مى‌‏تواند زمينه‌‏ساز تقويت انگيزه مبلغان و برنامه سازان تبليغى باشد. يكى ديگر از اركان موفقيت آن است که هر چه محتواى تبليغ با موازين عقلى سازگارتر باشد، پيام مبلغ از تأثیر بیشتری برخوردار است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.