برگزاری كلاس‌هاي درّ و صدف 14 با موضوع راه‌هاي تشخيص طبع در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

برگزاری كلاس‌هاي درّ و صدف 14 با موضوع راه‌هاي تشخيص طبع در مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام گراش

« صغري فيروزي » استاد و مشاور حوزه اظهار داشت: هر فردي داراي دو گونه طبع اصلي و اكتسابي است. طبع اصلي هر فرد، طبع مادرزادي اوست كه از پدر و مادرش به ارث مي‌برد. هم‌چنين ممكن است طبع اصلي فرد با گذشت زمان، به علت تغذيه‌ي نادرست، شرايط آب و هوايي و شيوه‌يزندگي نادرست تغيير كند و طبع جديدي در او بوجود آيد كه به آن طبع اكتسابي مي‌گويند.
وي افزود: در ميان موجودات زنده، مزاج انسان به ميزان زيادي تغيير مي‌كند ولي طبيعت يا مزاج حيوانات و گياهان هيچ وقت به طور كامل تغيير نمي‌كند بلكه با توجه به شرايط آب و هوايي ميزان گرمي، سردي خشكي و رطوبت آن‌ها كمي تغيير مي‌كند. مي‌توان مزاج تغيير يافته فرد را دوباره با اصلاح مزاج، به مزاج مادرزادي برگرداند.
مشاور حوزه بيان كرد: براي تشخيص طبع ابتدا بايد سرد مزاجي را از گرم مزاجي جدا كنيد. براي اين كار بايد ببينيد كه در بيشتر حالات، لباس زياد مي‌پوشيد يا نه، خصوصا در زمستان، زيرا كساني كه طبع سرد دارند تحمل سرما را ندارند و كساني كه طبع گرم دارند تحمل گرما را ندارند. در نتيجه سرد مزاج كسي است كه در همه‌ي فصول و يا فقط در فصول سرد طبع سردي دارد و برعكس گرم مزاج كسي است كه در همه‌ي فصول طبع گرمي دارد و در بيشتر اوقات سال لباس زيادي نمي‌پوشد.
وي افزود: در بين سرد مزاج‌ها، بلغمي مزاج‌ها در هر چهار فصل احساس سرما مي‌كنند ولي سوداوي مزاج‌ها تنها در فصول سرد(پاييز و زمستان) احساس سردي مي‌كنند و در ساير فصول اين گونه نيستند. اما در بين گرم مزاج‌ها، صفراوي مزاج‌ها در هر چهار فصل سال حرارت بدن بالا است و هميشه از گرما شاكي هستند اما دموي مزاج‌ها فقط در فصول بهار و تابستان از گرما شاكي هستند و در بقيه فصول خيلي احساس بدي ندارند.
خانم فيروزي خاطر نشان كرد: يكي ديگر از راه‌هاي تشخيص طبع اين است كه افراد سرد مزاج نمي‌توانند دوش آب سرد بگيرند ولي افراد گرم مزاج خصوصا صفراوي مزاج‌ها اين توانايي را دارند. هم‌چنين افراد گرم مزاج به راحتي نمي‌توانند عسل آويشن ميل كنند چون آويشن گياه گرم است و موجب گرمي بيشتر در عسل مي‌شود و اگر بخواهد عسل را با آب بنوشد بايد آن را با آبليمو يا سركه طبيعي بيشتري مخلوط كنند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.